Hallisar av Stilnoct?

Mer
17 år 1 vecka sedan #73563 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hallisar av Stilnoct?
Stilnoct kan enligt FASS framkalla hallucinationer, men det är inte så vanligt utan drabbar 0,1-1 % av de som får preparatet.
Mer
17 år 1 vecka sedan #73577 av almost distubed
har aldrig haft hallisar av stilnoct däremot gör psykosen det
Mer
17 år 1 vecka sedan #73584 av Frenia
Svar från Frenia i ämnet Hallisar av Stilnoct?

Admin1 skrev: Stilnoct kan enligt FASS framkalla hallucinationer, men det är inte så vanligt utan drabbar 0,1-1 % av de som får preparatet.


Är det farligt? Jag somnar ju alltid av dom.
Mer
17 år 1 vecka sedan #73590 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hallisar av Stilnoct?
Hallisar är nog bara farliga om du mår dåligt och gör som hallisarna vill att du skall göra. Låt dem inte styra dig!

Men tycker du skall pröva på något annat medel att sova på, för att det behöver ju inte vara snälla hallisar utan de kan bli skrämmande, beroende på ditt mående för övrigt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 1 vecka sedan #73602 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hallisar av Stilnoct?
Nej, de är inte farliga, men de verkar nog skrämmande på de flesta. Hallucinationer är en ovanligare biverkan för Imovane, där det drabbar mindre än 0,1 %. Det finns även andra läkemedel som kan ge hallucinationer, som biverkan, men det är ingen vanlig biverkan precis.
Mer
17 år 1 vecka sedan #73703 av Frenia
Svar från Frenia i ämnet Hallisar av Stilnoct?
Sambon tycker det är mer obehagligt då jag ibland vill vandra omkring. Så egentligen kanske jag inte borde äta dom när jag är ensam hemma.

Immovane somnar jag knappt på, om jag somnar så är jag otroligt dåsig i dagar efter. Propavan likadant. Ingen effekt, mår lite illa och blir yr plus dåsighet dagen efter.