abilify.. 20 dagar ca på 15mg's dygnsdos

Mer
16 år 7 månader sedan #88789 av someone
det har fungerat ganska bra. har inte märkt av nåt positivt symptom alls.
första dagarna somnade jag på morronen när jag tog min dos.
men nu blir jag pigg o alert istället.
är lite nervig ibland. får jobbig oro och ångest i socialasituationer.
har börjat kunna läsa böcker, se på filmer o tv som knappt var möjligt förut.
hittils är jag MYCKET NÖJD.

bara detta står sig. det e vad jag är orolig för. MYCKET orolig för.

undrar när jag kan börja tro på att detta är en hållbar medicinering?
(dum fråga kanske)


Mer
16 år 7 månader sedan #88829 av Isa-Alise
[size=150:2ylslfui]GRATTIS!!![/size:2ylslfui]


Tro på att det håller... tanskerna är god och stark kraft som hjälper dig må bättre...
Mer
16 år 7 månader sedan #88851 av Admin1
Det låter väldigt lovande för dig måste jag säga. Det viktiga är att inte sänka dosen eller sluta med medicinen på eget bevåg för då brukar ett återfall i psykos komma oftast ganska snart. Jag har varit väldigt noga med medicinen och jag har inte haft ett återfall i psykos på över 16 år. Hoppas att du skall ha samma tur.
Mer
16 år 7 månader sedan #88907 av someone

Admin1 skrev: Det låter väldigt lovande för dig måste jag säga. Det viktiga är att inte sänka dosen eller sluta med medicinen på eget bevåg för då brukar ett återfall i psykos komma oftast ganska snart. Jag har varit väldigt noga med medicinen och jag har inte haft ett återfall i psykos på över 16 år. Hoppas att du skall ha samma tur.



nej jag sänker knappast dosen när det e den bästa medicinen jag haft.
jag har varit inlagd ett par ggr av frivilja. men min image kommer skadas av att bli tvångsinlagd ;) så det försöker jag slippa.

min läkare vill höja dosen lite till om nån vecka. men jag vet inte vad det ska tjäna till om denna dosen verkar fungera.
Mer
16 år 7 månader sedan #88976 av Admin1
Du kan ju fråga din läkare varför dosen skall höjas. Kanske har han erfarenhet av att 15 mg inte fungerar så bra på de flesta patienter som han har. Abilify är ganska dyrt, så de höjer nog inte dosen annat än i fall, där det absolut bedöms som nödvändigt.
Mer
16 år 7 månader sedan #89077 av someone
jao ska fråga lite hur han tänkt.
tror knappast dom ser på priset när dom skriver ut mediciner.
när det frinns högkostsnadskort 1900:- bara..