Inwatto 3 år

Mer
16 år 2 veckor sedan #122287 av Sylviaplath
Svar från Sylviaplath i ämnet Inwatto 3 år
Bra om du haft nytta av Invatto, Invatto. Lycka till.
/SylviaP
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 2 veckor sedan #122294 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Inwatto 3 år
Så du menar att man inte ska skapa en identitet genom nätet? Att utväxla en opinion, är inte det en identitetsskapelse?

Obs detta skrevs innan jag upptäckte SylviaP:s sista inlägg.

Vars är världen på väg?
Mer
16 år 2 veckor sedan #122413 av bateson-
Svar från bateson- i ämnet Inwatto 3 år

Sylviaplath skrev: OBS! Jag har tidigar gillat Batesons inlägg. Mycket tom, även om jag inte alltid hållit med. Tom det allra första inlägget var uppfriskande syrligt. Det är bara i Batesons inbillningsvärld som jag varit någon slags antagonist.

Skärp dig Bateson! :nej Du har väl bättre grejer i huvudet än det här? Berätta nåt om dig själv istället. Varför så grinig för en Invatto, en nätidentitet, ett alter ego, ett hjälpjag etc. Din upprördhet är i det här fallet betydligt mer intressant än din åsikt. Kom igen nu... Vad i din upprördhet handlar om dig?
/SylviaP

Självklart är jag inte psykoterapeut! Hur kunde nån idiot inbilla sig det? Värre dårar finns väl knappast.

Visserligen har jag några kompisar i den branschen. Och jag har läst ganska mycket inom området och betraktar mig som tämligen insatt. Men jag är intresserad av den filosofiska aspekten av psykologi och psykiatri. I praktiken tycker jag dom sysslar med meningslöshetet och verkligen hör till samhällets "tärande" sektor istället för den "närande", den som ger samhället inkomst.

Nåväl. En sak tycker jag är konstig Sylvia, och det är att du på något märkligt sätt berättar att några av mina inlägg varit bra - efteråt. Inte när de är aktuella.

För övrigt gällde det tidigare Geta - och inte dig (men du kanske har flera identiteter). (Ungefär på liknande sätt som Admin1 använder sig av flera olika användarnamn för att framlägga vissa ståndpunkter och åsikter.)
Mer
16 år 2 veckor sedan #122418 av Geta
Svar från Geta i ämnet Inwatto 3 år
Nu börjar jag undra.
Så här resonerade du inte tidigare.
Den tidigare Bateson utgav sig för att vara
psykoterapeut och det är du alltså inte längre.

Att Admin 1 skulle skriva under olika benämningar
är befängt att tro.

Det är så att jag börjar tvivla på din psykiska hälsa,
bateson-.
Mer
16 år 2 veckor sedan #122421 av bateson-
Svar från bateson- i ämnet Inwatto 3 år
Vem är du själv Geta? Du verkar mer karlaktig i dina kommentarer än den värsta Selma, så någon kvinna är du inte - trots att namnet tycks ge en sådan antydning.

Har jag beskrivit mig själv i termer av psykoterapeut? Då måste jag haft rejält hjärnsläpp. Eller velat åskådliggöra en viss poäng. Nej, jag har visserligen gått i en massa terapi. Men jag skulle inte kunna drömma om att själv jobba med det.

Min psykiska hälsa är det inte fel på. Det är inte orden som gör en galen och man har rätt att uttrycka vad man vill. Även om man får hela världen emot sig. Och kanske just därför.

Det är därför jag gillar Niklas så otroligt mycket. Han verkar nämligen skita i att vara PK.
Mer
16 år 2 veckor sedan #122427 av bateson-
Svar från bateson- i ämnet Inwatto 3 år

Geta skrev: Att Admin 1 skulle skriva under olika benämningar
är befängt att tro.

Jag tycker inte det är en särskilt konstig tanke att en person kan använda olika användarnamn för att framföra vissa åsikter eller få fram en viss debatt.

Hörde om en person som använde ungefär tio olika användaridentiteter för att driva fram vissa tankegångar och ståndpunkter. En person som hade möjlighet att syssla med diskussionsforum på heltid.

Hurvida Admin sysslade med detta var mer en polemisk ståndpunkt. Sanningen i detta kan ju endast Admin eller till henne närstående person veta.