Inwatto 3 år

Mer
16 år 2 dagar sedan #123116 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Inwatto 3 år

Admin1 skrev: Nissegossen har varit enormt viktig för sajten. Det var ganska låg aktivitet innan han började här och kanske bara högst 10 ämnen i forumet per vecka och bara drygt 200 medlemmar. Idag är det oftast över 100 ämnen i forumet och nästan 1300 medlemmar. Viska hade inte varit dagens aktiva Viska utan Nissegossen.



viska.se har utvecklats under åren, men du får inte glömma hur mycket Isa-Alise och Geta har betytt för sajten, dessutom du själv Admin!

Sajten har utvecklats genom den inneboende kraften i viljan att komma ut med att prata om våra sjukdomar,

Jag hade definitivt inte varit den person jag är idag om inte möjligheten att skriva här hade funnits! Dessutom tvivlar jag starkt på att jag skulle levt om viska.se inte funnits! Så elogen går tillbaka till dig Admin! Detta för att om du inte hade startat sajten, så hade fler än jag inte levt!

Du kunde lika gärna jobba som psykiatri läkare med de kunskaper du har!

Du är redan professor vid Nissegossens institut för högre studier!

Du förtjänar en doktors hatt, vid första bästa högskola som helst!!!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 2 dagar sedan #123127 av bateson-
Svar från bateson- i ämnet Inwatto 3 år

tillbakadragen skrev: Tycker om att både provocera och att bli provocerad. Undviker dock att trycka ner människor allt för mycket, både på nätet och utanför. Speciellt på forum som dessa vars målgrupp är psykiskt sjuka människor.

Om någon känner sig nedtryckt på grund av något som jag sagt ber jag verkligen om ursäkt.

Sen det där med att man ska vara snäll mot psykiskt sjuka, det tycker jag kan bli lite fånigt. Sätta människor i en särskild kategori. Jag tycker alla ska bemötas på samma sätt: vanliga, psykiskt störda, berusade, utvecklingsstörda etc. Jag tror man vinner mest på det.

Din andra kommentar om mina ev. psykiska störningar. Tycker du själv att det var en trevlig icke-nedtryckande kommentar? Borde du nu inte föregå med gott exemel - även om nu Geta tycks uppskatta dina synpunkter.
  • tillbakadragen
  • Besökare
  • Besökare
16 år 2 dagar sedan #123137 av tillbakadragen
Svar från tillbakadragen i ämnet Inwatto 3 år

Om någon känner sig nedtryckt på grund av något som jag sagt ber jag verkligen om ursäkt.

Sen det där med att man ska vara snäll mot psykiskt sjuka, det tycker jag kan bli lite fånigt. Sätta människor i en särskild kategori. Jag tycker alla ska bemötas på samma sätt: vanliga, psykiskt störda, berusade, utvecklingsstörda etc. Jag tror man vinner mest på det.

Din andra kommentar om mina ev. psykiska störningar. Tycker du själv att det var en trevlig icke-nedtryckande kommentar? Borde du nu inte föregå med gott exemel - även om nu Geta tycks uppskatta dina synpunkter.


Dem flesta som skriver här brukar ha någon form av psykisk störning. Sedan finns det dem som är för stolta för att erkänna det för sig själv. Jag har varit en av dem.

Har du inga störningar så tror jag på dig. Men man behöver inte vara rädd för att "blotta" sig här då merparten har problem med den mentala hälsan.

Må väl!
Mer
16 år 2 dagar sedan #123141 av Geta
Svar från Geta i ämnet Inwatto 3 år
Om man skriver på Viska måste man tåla att bli
misstänkt för att ha psykiska problem och störningar.
Det hör till konceptet.
Förstår du inte bateson- att vi är nyfikna på var du
kommer in i sammanhanget när du varken är psyko-
terapeut eller brukare.
Du behöver inte vara rädd att vi inte tycker om dig.
Mer
16 år 2 dagar sedan #123181 av bateson-
Svar från bateson- i ämnet Inwatto 3 år
Geta,

Jag hade en morfar som hade schizofreni och det har präglat min uppväxt en del, så jag har alltid känt att det där måste jag förhålla mig till, eller tvingats fundra över.

Som barn hade man kanske fantasier att kunna hjälpa honom. Men det blev annat jag kom att syssla med.