Vi är bra!

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
13 år 4 månader sedan #358412 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Vi är bra!
Problemet är att vi alla skyggar för det som upplevs som ett hot och ngt främmande. Annars tycker jag de flesta uppför sig väl mot det som de bara kan gissa sig till, att man inte behöver visa att man är osäker är ju en styrka i sig som några har här på viska.

Förståelsen kan vara ett vitt begrepp, men talar man utifrån egna erfarenheter då är sannolikheten ganska hög för att ngn har upplevt ngt liknande. Igenkänningsmekanismen är viktig för att kunna skapa en gruppidentitet eller en personlig identitet byggd på en självkänsla som ingen kan ta ifrån en.

Kära kamrater! Jag hoppas vi fortsättningsvis kan hålla stilen, när fler och fler upptäcker oss. Men jag hoppas vi slipper dräneringsläckage, som gör att energin sipprar ut till de som inte bryr sig. Visst vill vi alla ha en engagerad samhälle?

Vars är världen på väg?
Mer
13 år 4 månader sedan #358437 av Potte-Boa Jösse
Svar från Potte-Boa Jösse i ämnet Vi är bra!
Det är klart Viska är bäst med alla medlemmar, en vän i cyberrymden.
Mer
13 år 4 månader sedan #358480 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vi är bra!

Admin1 skrev: Ärligt talat är jag besviken över att inte Alternativ har skrivit i denna tråd. :lol:

Jag tror att Alternativ gillar Viska skarpt. Den man älskar den agar man står
det i bibeln.
Mer
13 år 4 månader sedan #358608 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vi är bra!
Viska kanske fungerar som en säkerhetsventil för honom och förhindrar att ilskan riktar sig direkt till anhöriga och psykiatrin. Är man aggressiv i mötet med psykiatrin så kan det ju tolkas som vårdbehov föreligger.
Mer
13 år 4 månader sedan #358611 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vi är bra!
På oss kan ju anklagelserna gå in genom ena örat och ut i det andra...
Mer
13 år 4 månader sedan #358854 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vi är bra!
På de flesta är det nog så, men inte alla utan det finns nog de som tar illa vid sig och en slutade ju i protest, men hon var nog känslig och mådde inte så bra just då.