Hur många har upplevt att Viska hjälper!

Mer
13 år 2 månader sedan #377825 av Lillan
Ja Viska har hjälpt mig.
Den ger mig en bra måttstock på mig själv.
Här blir det tex väldigt tydligt, även för mig själv när min personlighet och tankar förvrids när jag mår dåligt.
Vännerna jag har träffat här och känner mig närmare än andra har gjort att jag inte känner mig så jäkla tokig även när jag faktiskt är det.
Mer
13 år 2 månader sedan #377856 av malin71
Jag tror inte jag hade klart av min vardag om inte Viska fanns. Jag hade flippat ur fullständigt! 8O

Viskas medlemmar är så enormt fina och kloka och skänker mycket trygghet. Admin1 är rent fantastiskt med sin klara syn på saker och ting och jag vill tacka honom så för en underbar sajt.

Kram på er alla!

:hjärta
Mer
13 år 2 månader sedan #377883 av Admin1
Viska är nog viktigast för att ge meningsfulla dagliga aktiviteter och för att träna upp hjärnan. Viktigt är att känna sig motiverad för en aktivitet och i och med att de flesta är det för att läsa och skriva här, så tränar man upp bl.a koncentrationsförmåga, närminne och problemlösning. Det kan göra att man klarar vardagsaktiviteter bättre. För de som är starkt negativa till psykiatrin och sin diagnos tror jag Viska inte är bra utan de kan bli sämre av att ventilera sin frustration och ilska. Sådana personer bör nog hellre diskutera andra saker och på andra helt andra typer av sajter.
Mer
13 år 2 månader sedan #377937 av Saari

Fantasio skrev: Här finns stöd och hjälp. Brukare är klokare än läkare. Är här dagligen och det skänker mig styrka.


Håller med!
Mer
13 år 2 månader sedan #377970 av mopa
Jag skulle inte klara mig utan Viska.