Om man fantiserar fritt... riktigt bra vård och behandling

Mer
19 år 4 månader sedan #7533 av Isa-Alise
Hej PSR,

Kul att du hittade hit ända från New York... hoppas att du får en trevlig semester...

Hej Moonlight,

Hoppas att vågar titta in på en förening eller träffpunkt... du kan nog hitta flera goda vänner som förstår dig och vill göra roliga saker som att gå på bio, åka på utflykter, eller annat kul... även en del kommunala träffpunkter ordnar också längre resor för folk med psykisk ohälsa... de resorna brukar inte vara så dyra heller...
Mer
19 år 4 månader sedan #7545 av Admin1
PSR,

Låter fint att vara i New York! Hur länge skall du stanna där? Det går alldeles utmärkt att läsa dina postningar fastän åäö saknas på tangentbordet.

Johan Cullbergs bok är nog den bästa om psykoser jag läst inklusive Surviving schizophrenia. Det står mycket matnyttigt i den och väldigt bra skriven också. Till skillnad från andra böcker står det om teorierna bakom psykologiska behandlingar också.
Mer
19 år 4 månader sedan #7625 av Admin1
Åkte du med Finnair, eftersom du mellanlandade i Helsingfors? Du stannade ganska länge i New York tycker jag. Jag har bara bytt plan där en gång på Kennedy Airport.

Johan Cullbergs bok var väldigt bra särskilt om symptomen vid psykos. Jag tycker den är väl värd att läsa. Den finns recenserad på sajten:
www.viska.se/index.php/recension ... perspektiv

Är du intresserad av att läsa om den bästa behandlingen vid schizofreni är Socialstyrelsens kunskapsöversikt bättre. Den kan man dessutom läsa gratis som pdf-bok via Internet. Den kan iofs också köpas tryckt.
www.viska.se/index.php/recension ... %B6versikt
Mer
19 år 4 månader sedan #7627 av dalo
Svar från dalo i ämnet Jag tror...
Att folk skulle behöva träffa de varelser som besökte mig när jag vart sjuk. Är det inte intressant, förresten? Man ska söka hela livet efter Gud, men när man väl får kontakt med Gud så är man psykiskt sjuk...
Mer
19 år 4 månader sedan #7636 av Admin1
Jag håller med om att det fanns intressanta inslag i min akuta psykos också. Jag hade direktkontakt med president Bush (pappan till nuvarande presidenten, som var president på den tiden). Jag hade den kontakten på sjukhuset innan läkemedelseffekten hade börjat komma. Efter den akuta psykosen som var både intressant och skrämmande fick jag efter en tid en depression. Det var inte så muntert däremot.
Mer
19 år 3 månader sedan #7709 av Admin1
Vad kostar en resa till New York och en veckas hotell där? Var folk inte rädd att Usama Bin Ladin skulle slå till på tolvslaget på Times Square?