Om man fantiserar fritt... riktigt bra vård och behandling

  • Guest
  • Besökare
  • Besökare
19 år 4 månader sedan #7436 av Guest
Svar från Guest i ämnet Massage
Helkroppsmassage med oljor och varma handdukar, tystnad och varma, mysiga händer. Mmmm! :D :D :D :D Det och s---x är nog det bästa jag kan tänka mig!

Mår man inte bra av det så vet jag inte vad som skulle hjälpa. Jag är helsåld på det, det är bara att erkänna det!

Mvh Björn
Mer
19 år 4 månader sedan #7438 av Isa-Alise
Kul att du är här igen, Skånebjörn!

Massage är inte så dumt... kan var mycket välgörande i sig... även om man inte får det andra...

Massage tar bort spänningar... hjälper en att slappna... frigör gammal ångest som satt sig i kroppen och släpper ut den så att den försvinner... helar gamla sår...

Själv tycker jag att ett massage tillfälle gör mer nytta än 10 gångers samtalsterapi...
Mer
19 år 4 månader sedan #7440 av Isa-Alise
Nej... PSR... inte ditt fel... helt och hållet mitt... jag funkar inget vidare bra socialt jag heller... gör ofta fel...

Men att leta efter nån är inte fel... och du är värd att träffa någon som kan göra dig lycklig...

Själv har jag haft två korta äktenskap och ytterligare ett par relationer som inte hållit i längden... så jag kan inte ge speciellt bra råd på det här området... jag tycker själv att det är jättesvårt...

Men jag vet andra som har lyckats att trots svåra psykiska problem få sina förhållanden eller äktenskap att fungera...

Jag tror att de då har stor tolerans för varandras svagheter och ser den de älskar även då personen är tillfälligt förändrad av ett sjukdomsskov... kärleken överbryggar svårigheterna...

Närhet är svårt att klara... det väcker så mycket känslor hos en... så mycket skörhet... så mycket sorg och övergivenhet... det lilla rädda barnet väcks till liv... utlämnad och behövande som man en gång var... blir man igen i mötet med en annan människa... och visst gör det ont då om den personen sviker...

Men det är inte omöjligt... även om det är svårt...
Mer
19 år 4 månader sedan #7450 av Admin1

PSR skrev: Jag tycker att landstingen kunde satsa på diskussionsforum där även läkarna är med. Tips på artiklar och böcker. Det är ju inget konstigt att många patienter har betydligt mera utbildning än läkarna. Å andra sidan är diskussionsnivån på Viska högre än på något forum jag varit med i, vilket inkluderar WSJ. Konstigt egentligen!? Varför faller så kallade friska människor snabbt in i ett mönster där man vill skada meddebattören? Så är det ju inte här - utan tvärtom i allra högsta grad.


Stockholms Läns Landsting har en service som heter Fråga Psykiatrin, där man kan ställa frågor och få svar efter 10 dagar. Jag tror att om Landstingen gör inhopp i marknaden så blir det dyrt och kanske inte så bra heller. De skulle säkert ha en massa regler både för sig själva och dom som postar. De skulle också censurera mycket mer. Kanske också postningar under icke-kontorstid skulle vara förbjudna eller bli offentliga först under kontorstid. Dessutom underlaget för sajter om schizofreni på svenska är inte så stort egentligen.
www.vardguiden.se/Article.asp?ArticleID=3862

Det finns en sajt Lonematch för personer som söker kontakt med andra personer med psykiska besvär.

Jag skall lägga till en spalt "Samlevnad" i Forumet. Där man kan ställa sådana frågor.

I Växjö har man prövat att ge massage före samtalsterapi för att göra folk mottagliga för terapin.
www.viska.se/index.php/nyheter/1 ... erapin-bra
Mer
19 år 4 månader sedan #7465 av Admin1
PSR,

Jag läser just nu Johan Cullbergs bok "Psykoser" på sid 135 står det:
Konästesier innebär sekundlånga kroppsliga upplevelser av svaghet, smärta, värme eller känslolöshet. Dessa känslor kan utvecklas till somatiska vanföreställningar.

Dina svimningar kanske är konästesier? Jag har ibland haft liknande och det känns på sätt och vis som en svimning. Kommer alltid när jag ligger i sängen på kvällen.
Mer
19 år 4 månader sedan #7471 av Moonlight
Ja det handlar ju om pengar men jag ska fantisera fritt.

Jag skulle gärna som du skrev simma med delfiner, det tror jag skulle ge en härlig kick.

Simterapi

Jag skulle också gärna vilja åka på resor med andra som har haft eller har psykiska problem.

Skulle gärna vilja gå på sån där förening RSMH eller liknande, men jag är nog för feg. Skulle vara kul att träffa mer folk, jag känner inte många, har endast en kompis och släktingar.