Nu har jag äntligen fått en vårdplats!!!

Mer
19 år 3 månader sedan #8528 av Admin1
Det var ju fantastiskt att du förbättrats så snabbt. Gratulerar. Du kommer säkert att förbättras ännu mer veckorna framöver. Det är viktigt att få sova tycker jag. God sömn är nästan det viktigaste för mig.
Mer
19 år 3 månader sedan #8567 av Isa-Alise
Fyra dagar med Abilify och de mesta av paranoian är borta.... finns lite kvar, men är hanterbart...

Rösterna är nästan försvunna... inte den inre konversationen... men mycket av det som låter som om det kommer utifrån... kan fortfarande höra en del prat som jag tycker handlar om mig... men det är lättareattt ignorera nu...

Jag har börjat trappa ned Iktorivil.... det är inte meningen att jag sak så hög dos av den i längden... har tagit bort två tabletter... och behöver inte heller Theralenet längre nu...

Min medicinering ser ut så här:

Morgon: 0,5 mg Iktorivil, 10mg Abilify
Eftermiddag: 0,5 mg Iktorivil
Kväll: 1,0 mg Iktorivil
Natt: 7.5 mg Imovane (+ 7.5 mg Imovane vid behov, detta tar jag dock ej regelbundet)

(Har även möjlighet att ta ytterligare 1,0 mg Iktorivil, och upp till 40 mg Theralen, men detta behövs ej längre)...

Har nu full frigång, och är mycket med kompisar och på stan... vilar också mycket... och sover hela nätter...

Har blivit lovat en behandlingsplan tillsammans med öppenvården, och en riktig bedömning av diagnos innan jag skrivs ut...

Just nu säger läkaren att jag har en psykosnära personlighetsstörning, men att den kan behöva utredas noggrannare...

Kram, Isa-Alise
Mer
19 år 3 månader sedan #8577 av bara_på_låtsas
Hoppas att du får det bättre än vad jag och många andra har haft det på behandlingshem. Hoppas att du trivs däör och kan bli lite mer stabil och känna att du kan fungera igen! Ha det bra, ser fram emot att få höra hur du har det framöver.
Mer
19 år 3 månader sedan #8581 av Isa-Alise
Tack för din omsorg, bara_på_låtsas... det värmer när nån bryr sig om en! :D

Kram, Isa-Alise