Nu har jag äntligen fått en vårdplats!!!

Mer
19 år 3 månader sedan #8408 av Isa-Alise
:D :D HEJ ALLA NI MINA VÄNNER PÅ VISKA!!!! :D :D

Det blev lite jobbigt på behandlingshemmet... hände inget där... inte så mycket stöd... mådde sämre och var på väg att ge upp... men blev istället flyttad till en annan avdlening...

Här är det låst... en kombinerad LPT - LRV avdelning, fast jag är här enligt HSL... så gäller ungefär samma regler som vid LPT... inga mobitelefoner tillåtna, slussar, strikta reglerom frigång och besök, rätt fyrkantigt...

Men det känns tryggt... känner flera i personalen sen tidigare... och kommer att få gott samtalstöd...

Medicineringen är påbörjadch innebär just nu: höjda doser Iktorivil, insättning av Abilify, Theralen vid behov, och Imovane till natten... samt en noggrann uppföljning av min tardiva dyskinesi och andra biverkningar och kanske en noggran utredning av diagnosen (erna)...

Dessutom ska vi skriva en vårdplan med mål för varadgslivet... undersöka möjligheterna till terapi mm...

Jag tror att det här blir bra... :D :D :D

[color=red:nf6b2aaa][size=200:nf6b2aaa]:D :D :D STOR KRAM TILL ER ALLA !!!! :D :D :D [/size:nf6b2aaa][/color:nf6b2aaa]
Mer
19 år 3 månader sedan #8417 av Isa-Alise
Ni kan följa mitt försök att medicinera igen i min dagbok, om ni vill... :D
Mer
19 år 3 månader sedan #8424 av Admin1
Tack. Det skall bli spännande att följa din medicinering. Jag tycker att du inom ett par veckor borde förbättras. Jag hoppas att det går bra för dig. Har du undersökt om det finns möjlighet att få KBT mot dina symptom. Kan vara ett bra tillägg eftersom du ju haft problem med medicinerna ganska länge nu.
Mer
19 år 3 månader sedan #8427 av Isa-Alise
Får se vad de kan erbjuda... har bett om KBT förrut, men ej fått det... kanske har mer tur med det nu...
Mer
19 år 3 månader sedan #8437 av Admin1
KBT är mer känt nu och i Storstadsregioner borde det gå att få. Det kanske går att få remiss till ett ställe, som har en kunnig terapeut inom området. Problemet är att få psykologer kan denna metod, men nyutexaminerade psykologer brukar ofta vara utbildade i det.
Mer
19 år 3 månader sedan #8518 av Isa-Alise
Kombinationen av Abilify och Iktorivil samt Imovane till natten har laggt locket tillbaka över det mesta av hallucinatiner och paranoia... sover hela nätter... är lite trött på dagarna men har inga inga andra biverkningar... mår rätt gott... ska på bio idag och se Queen Sheebas Pearls... men några kompisar som trots allt inte gett upp hoppet om mig... :D

Tänk så lätt... bara några piller och livet tar en vändning till det bättre... :D ... sen finns det ju mycket kvar att jobba med i beteende... familjedynamik... arbete osv... men jag är i alla fall inte psykotiskt längre och känner att alla världens problem vilar på mina axlar...

Kram... Isa-Alise