Mentalsjukhus

Mer
12 år 6 månader sedan #435995 av nattbarn
Svar från nattbarn i ämnet Mentalsjukhus
Jag somnar oftast med musik på, har annars för mycket tankar som surrar runt, men jag har min mediaspelare att stänga av musiken 1 timme efter senaste aktivitet jag gjort på den så musiken inte väcker mig senare på natten.

Jag har inte mirtazapin och seroquel till sömnmedicin, de ska jag ta annars också. När jag är på psyket sover jag mycket bättre än hemma, exakt varför vet jag inte, för jag får samma mediciner och följer samma rytm hemma som på psyket (när man varit så mycket inlagd som jag har är det lättare att man följer sjukhusets rytm än att hitta på egen). Jag har försökt med mindre sömnmediciner, andra sömnmediciner, dricker inte kaffe efter 15 på dagen (och tar mina kvällsmediciner mellan 21 och 22, försökt ta dem senare också men då somnade jag bara ännu senare, har hört att man helst ska somna innan 24 så vill jag lyckas med det är mellan 21 och 22 bästa tiden att ta dem) och äter inte efter 19:30 blablabla... Jag har helt enkelt testat det mesta eftersom jag haft sömnproblem största delen av mitt liv, ibland sover jag extremt mycket sen igen, men det stör mig inte, jag antar det är kroppen som till sist inte klarar av att fungera på så lite sömn som jag normalt sover. Dessutom sover jag ytligt så vaknar hela tiden. Jag vet faktiskt inte vad jag ska göra annat än försöka det bästa jag kan, kombinationen av Tenox och Melatonin är det som hjälper mig sova bäst, orsaken till att jag blivit sämre eller sömnen blivit sämre är att jag inte skurit mig på tio månader, ville jag sova var det alltid ett säkert kort, nu vet jag inte vad jag ska göra, så jag verkar må bättre, eftersom jag inte skär mig, men mår i själva verket sämre, eftersom jag inte skär mig, ingen verkar fatta det...
Mer
12 år 6 månader sedan #435996 av Geta
Svar från Geta i ämnet Mentalsjukhus
Det låter bra att du inte har skurit dig på 10 månader. Du måste trots allt se det som ett framsteg även om du sover dåligt.
Mer
12 år 6 månader sedan #436102 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Mentalsjukhus
Jag har märkt att om jag har ätit godis på kvällen, så sover jag mycket bättre och längre. Jag äter godis bara på fredag och lördag, vilket gör att jag sover bättre dessa nätter. Sedan om jag sover i sovsäck och varmare, så sover jag också bättre.
Mer
12 år 6 månader sedan #436938 av Vatten
Svar från Vatten i ämnet Mentalsjukhus

Fantasio skrev: Varför inte återinföra mentalsjukhusen igen? Idag sitter många psykiskt sjuka isolerade i sina lägenheter utan att få någon hjälp eller omvårdnad. Att bli inlagd på sjukhusets psykiatriska avdelningar har blivit hart när omöjligt och väl där är vårdtiden skrämmande kort.

Det kommer alltid att finns svårt psykiskt sjuka människor som inte klarar av att sköta ett eget hem och leva ett självständigt liv, det är bara att inse.

Kanske kan en kompromiss heta gruppboende. Boenden för mindre grupper, där det finns tillgång till personal och där man får hjälp att ta sin medicin, vilket kan falera i eget boende. Jag vet inte, har ingen erfarenhet av gruppboende. Trots allt är jag inte främmande att önska mentalsjukhusen åter.

Men hörru du du
Har det inte alltid varit samma nivå på mentalsjukhusen genom alla tider?
Tänk på försvarsmakten, isolerar sig i ljud och bombsäkra bunkrar med elektrostatiskt skydd för att skydda IC-kresarna och speciella minneskretsar. Det är oftas försvarsmakterna som startat krig, utfört det och avslutat det, så vad är egentligen ett mentalsjukhus?

Vem menar du är frisk och varför?
En del behöver människor i samhället att se ned på. Skulle du själv vilja att försvarsmakten las ned och alla furirer, kaptener och generaler började vandra fritt i samhället med den psykiska modus operandin? Är det inte bättre att satsa på en bra försvarsmakt så att vi vet var vi har dem?

Gruppboenden är vad jag kallar lägenheter, vill man ha det lite lugnare finns urskog och mossa, grönlavarna brukar inte gå av för skrapmärken från en vanlig tistel när det blåser under 3 km/h för den delen heller. Kan vi inte försöka skola varandra i att bli offer i stället och sedan starta det ultimata kriget. Kriget om offerrollen?


Jag kommer själv ihåg i de förra galaxerna innan big bang. Alla blev tiggare och det började gå inflation i tiggeriernas tiggerimästerskap och de främsta tiggarna dök inte ens upp längre till mästerskapen. När världens genom tidernas främste tiggare som dessutom tidigare föreläst alla fackanslutna tiggare om vikten av moral, heller inte dök upp en dag då var måttet rågat.

Tiggaren vann dock allas intresse och som mästare i tiggeriets ädla konstarter vann han ytterligar en oerhört stor seger, hela världens tiggeri stannade upp för en sekund för han bröt mot tiggeriets egentliga moralkaka och började ge och fick hela tiggerirörelsen att göra detsamma.
När detta var gjort så tog han bara emot och fick till slut alltihop, det var faktiskt just han som såg till att herren på hispan fick det första tuppjucket och att honorna på mentala spa avdelningarna förströdde sin sprödhet i vanlijbeslöjad evighet.

http://kungabloggen.files.wordpress.com/2010/12/platikopererade-sexister3.jpg?w=540
Jag orkar inte höra en plastik muterad gammalbatik-t-shirst-tankegångare börja bröölånga om hur förfördelad hon är tack vare att hon inte får gå in på barnbiljett i Malmö allmäna badhus. Och sedan börjar hon yla om allt möjligt och sprätta iväg sina röntgenbilder med sången - Genomskådar åldern mina ben - urdånet i dödsdtriangeln? och det skulle ärligt talat kännas ganska jobbigt. Själv är jag nämligen minst lika jobbig som den kärringen.

Ibland får vi ta fotonen i ögat och se fransarna smeka omsynen fuktig igen. Rymden verkar dock vara väldigt intresserad av den jordiska porren, ärligt talat de fattar inte ett enda jota. Ochdet är just detta som väcker deras intresse. De misstänker att det är avancerade krypteringsalgorighmer i assmebler, när det bara är ass bla bla.



Någon ysilon får nog deltat ha i stekfettet innan jag ska alfa omega delta betan.
-Saliga är de sömniga ty de skola snart somna.
Mer
12 år 6 månader sedan #436939 av CountZer0
Svar från CountZer0 i ämnet Mentalsjukhus
När försvarsmakterna lägger sig på golvet och gråter
för att dom inte får ha cykelhjälm på sig på väg till dagis...
ÄR MÅTTET RÅGAT!!!
Ett gammalt hederligt ståååhl-bad är vad jag rekommenderar!
Huden måste bli skottsäker!
Och vad det gäller Assembler:
Det är det enda språk som kommer att tillåtas när VI har tagit över!!!
" Kamrat CountZer0 "
Mer
12 år 6 månader sedan #436943 av CountZer0
Svar från CountZer0 i ämnet Mentalsjukhus
Men utomjordingarna,
som umgås så våldsamt och konstigt...
Kan vi någonsin lära oss att tyda deras tecken!!?