Omröstning: Hur ofta träffar du vårdpersonal?

Mer
18 år 10 månader sedan #17674 av Isa-Alise
Hur ofta träffar du vårdpersonal? Räcker det? Är det för sällan eller för ofta?

Jag träffar min samordnare varannan vecka, och min läkare ca var tredje månad just nu... tycker det är rätt bra...

Hur är det för dig?
Mer
18 år 10 månader sedan #17677 av Nissegossen
Tar min injektion var 14;dag.
Min läkare.. Ja honom betställde jag tid till första gången efter några år.. Men han är bra så vi har setts rätt mycket sedan dess.

Han tipsade mig förrästen om viska. se men jag hade redan upptäckt siten i den vevan. Blev medlem någon dag efteråt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Besökare
  • Besökare
18 år 10 månader sedan #17678 av
Vad är det för injektion ? Är det bättre än tabletter ?
Mer
18 år 10 månader sedan #17684 av Nissegossen
Det är en injektion med Trilafon på 1ml intramuskulärt, Dvs i skinkan.

Det är så att när man tar den i tablettform går det via levern. Alltså man får en effektivare behandling vid lägre dos, för det går åt mer medicin när man tar tabletter. (Du sparar också levern).

Och vårdpersonalen har då koll på att man tar medicinen, vilket jag inte har något emot.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Linnea
  • Besökare
  • Besökare
18 år 10 månader sedan #17687 av Linnea
Jag träffar psykolog en gång i veckan, läkare vid behov och vid behov min samordnare vilket betyder nästan aldrig. Om jag vill kan jag gå till träfflokalen om jag vill träffa folk och där finns det ju personal och andra brukare. Men det behövs också sällan. Ibland har jag kännt att jag vill träffa min psykolog två gånger i veckan under perioder då det hänt mycket inom mig. Men jag är rätt nöjd som det är....
Mer
18 år 10 månader sedan #17692 av Geta
En gång per år en läkare.
Jag ska få träffa en sjuksköterska den här
veckan efter det att jag varit inlagd på
psyk.akuten. Men det var knappt att jag fick det.
Annars har jag inte haft några samtalskontakter
sedan början av -90 talet.

Men det konstiga är att trots att jag har så allvarlig
diagnos som schizofreni så vill vården helst avvisa
mig. De säger att de inga resurser har.
De skyller på att de inga papper har på mig trots att
jag gått på samma psyk.mottagning i 5 år.
Jag blir så ledsen. Kan psyk.vården avsäga sig allt
ansvar?