Omröstning: Hur ofta träffar du vårdpersonal?

Mer
18 år 10 månader sedan #17727 av Katt
Svar från Katt i ämnet Vårdpersonal
Niklas dit första inlägg som berörde mitt var något i stil med vad jag tyckte mig förstå att du inte på något sätt tyckte att mitt inlägg passade här. men jag kan givetvis ha fel skriv det då konkret att jag miiuppfsattade. Läste ett annat inlägg till mig som jag tyckte mig antydde att du inte menat att mitt inte inlägg passade här. läste också några andra inlägg av dig en del till mig andra inte . det messta verkade flummigt och obegriplit.eller enbart negativt du berör alldrig hur mycket kontakt du har med vårdpersonal eller vilka sorters bara om vad du tycker om olika vårpersonaler . och det verkar enbart vara negativt. kanke har du mycket dåliga erfarenheter av vårdpersonal.Du verkar också vara lite förvirrad och i din egen värld.och det kan jag ha förståelse för att de kan vara här . En hel del av oss som skriver här har ju någon form av psykos sjukdom.sköt om dig nu ska jag faktisk försöka sova lite kl är ju 5 påmorgonen och jag har ej sovit något. Du kanse också ska sova lite.
Mer
18 år 10 månader sedan #17732 av Isa-Alise

Niklas skrev: 28/6 blir nästa gång straffprofitörerna ska få på käften.


Menar du att din ev. tvångsvård ska upp i rätten då, och att du inte träffar vården annat än när du måste? Eller menar du att du ska på ett vanligt läkarbesök eller en träff med vårdpersonal?....
Mer
18 år 10 månader sedan #17733 av Isa-Alise

Katt skrev: Har boendestöd flera gånger om dan-träffar kontaktperson en gång i veckan. hämtar även medecin en gång i veckan på psyk mott.Läkaren träffar jag mera sporadiskt allt efter behov. mår jag sämre blir det oftare annars mer sällan. dock alltid några gånger per år. Och även om medecin ändrig är aktuellt att diskutera.Är beviljad Gruppboende , men plats finns ej än.Har också regelbundet varit inlagd ett antal gånger per år.


Fungerar det bra med boendestöd i ditt eget hem, eller skulle du föredra ett gruppboende? Jag kan tänka mig att det finns mer gemenskap i ett gruppboende.... men att det också kan vara skönt att ha sin egen lägenhet...

Jag tror inte Niklas inlägg handlade om ditt, utan om hans allmänna missnöje med vården...
Mer
18 år 10 månader sedan #17737 av leva
En gång i månaden går jag och pratar. Cirka en gång per halvår pratar jag med min läkare.
  • Besökare
  • Besökare
18 år 10 månader sedan #17739 av
En läkare träffar jag ungefår en gång i kvartalet. Men vid behov lite oftare.
  • Linnea
  • Besökare
  • Besökare
18 år 10 månader sedan #17740 av Linnea
Varför träffar så få psykologer? Har man inte tillräckligt med resurser eller är det så att ni inte känner behov av det och att ni klarar er själva?