Omröstning: Hur ofta träffar du vårdpersonal?

Mer
18 år 10 månader sedan #17702 av Abzu
Jag kan om jag vill träffa vårdpersonal så ofta jag behöver på min öppenvårdsställe PRE. Men vanligvis har jag samtal med min kontakperson varannan vecka.
Psykiatern brukar jag träffa varannan månad ungefär, men kan träffa henne på torsdagar på ronden om det behövs.
Jag tycker att det funkar väldigt bra.

Nu är jag lite orolig för hur det skall gå när jag flyttar till Göteborg. Vet inte så mycket om vården där.
Mer
18 år 10 månader sedan #17710 av Katt
Har boendestöd flera gånger om dan-träffar kontaktperson en gång i veckan. hämtar även medecin en gång i veckan på psyk mott.Läkaren träffar jag mera sporadiskt allt efter behov. mår jag sämre blir det oftare annars mer sällan. dock alltid några gånger per år. Och även om medecin ändrig är aktuellt att diskutera.Är beviljad Gruppboende , men plats finns ej än.Har också regelbundet varit inlagd ett antal gånger per år.
Mer
18 år 10 månader sedan #17713 av Katt
Vad betyder egentligen det sista inlägget har det något med det aktuella ämnet att göra.eller är det bara svamell.Ursäkta vill inte vara spydig men jag förstod inget av det tyckte bara allmänt det lät flummit.
Mer
18 år 10 månader sedan #17718 av Johan
Träffar en teurapeut en gång i veckan. Läkaren träffar jag vid behov. Jag tycker det funkar bra. De är vänliga och lyssnar på mig.
Mer
18 år 10 månader sedan #17720 av Katt
förstår fortfarande inte vad du menar om du nu inte är ironisk eller driver med mig.ämnet vad jag kan läsa mig till handlar om hur mycke tman som har någon form av psykos sjukdom har kontakt med vård personal. Vad jag kan gissa mig tiill om du är seriös och inte bara är här och skriver för att driva med folk . .är att du på något sätt tycker att det jag skriver är oviktigt och inte harmed ämnet att göra . men vad jag förstått lyder frågan i rubriken hur mycket vårpersonal som personer med psykossjukdommar träffar.och jag vet vad ordet vårdpersonal betyder , Människor som på något sätt jobbar inom vården, tex på sjukhus Hälsocentraler. träfflokaler för psykisk sjuka.Inom Boendestöd Mentalskötare . människor med vårdutbildning inom psyk.osv vårpersonal Har olika sorters utbildingar beroernde på inriktning. Läkare. osvJag tror också du förstår vad ordet vårdpersonal betyder.om du nu som sagt inte är så sjuk att du inte vet vad du säger eller gör. eller är väldigt efterbliven. eller allmänt skriver ochär påverkad av dråger Hur som helst vet jag att ämnet vårdpersonal som jag skriver om i mina inlägg här är rubriken på det som det ska handla om i inläggen man skriver här. och i alla andra inlägg som andra skrivit här handlar det om vilka kontakter de har med vårdpersonal och hur mycket,Att jag i olika former nämner vilka kontakter jag har med vårdpersonal och hur mycket.har så mycket jag förstått med rubriken till vad inläggen ska handla om att göra.om du nu inte har missförstått vad jag skriver om vilkett jag tycker verkar högst osanolikt om du nu inte är från något annat land och är väldigt dålig på svenska eller väldigt utveckligstörd.Eller helt enkel har missförstått vad alla skriver om . i alla andra inlägg. eller vad temat på inläggen ska handla om.Eller kanke du är halv blind. eller nyss lärt dig läsa. återigen jag vill på inget sätt vara elak . såra dig vara spydig el dyligt. tycker bara det du skriver är helt obegriplit,flummigt.Givetvis får vem som helst på ett konstruktivt sätt ge mig kritik för mina inlägg. men vad jag alltså gissar att dina inlägg betyder är att du inte på något sätt tycker att det jag skriver har med ämnet att göra.Jag har visserligen en psykos sjukdom men är inte alltid psykotisk dvs i min egen värld.Jag vet för det messta vad jag säger och gör.Om jag trots allt inte gör det nu och har missuppfattat vad det ska handla om i inläggen . borde väll rimligtvis flera andra påpeka det och inte bara du .ocså om man använder logik en som är helt i sin egen värld ,dvs inte kan kan skilja på vad som är verkligt el ej.ifrågasätter inte om det han el hon säger .gör och upplever . är verkligt el ej. utan är övertygad om att allt är verkligt.
Mer
18 år 10 månader sedan #17723 av Katt
Hej Niklas förstod av ditt senaste inlägg att du ändå vet att ämnet på något sätt hanlar om vårdpersonal . kommer inte exakt ordgrant ihåg vad du skrev men det var kritik mot vårdpersonal.Du kan väll ändå inte ha missat totalt att jag nämde ordet vårdpersonal ett antal gångeer samt skrev om vilka kontakter jag hade med vårdpersonal och hur mycket.Även om din uppfatning bara är att man bara här ska skriva vad man tycker om vårdpersonal Och inte nämna hur mycket man träffar vårdpersonal. och vilka sorters vårdpersonal man träffar.Så gör faktst alla andra det i sina inlägg här.sådå måste du ju tycka att ala andras inlägg är hel fel med.visserligen hade det även varit trevligt och bra om jag skrivit vad jag tycker om vårdpersonal jag har kontakt med.Men i rubriken ang ämnet vårdpersonal stod ej vad tycker du om vårdpersonal som du har kontakt med .utan vilka vårdkontakter har du och hur mycket. jag är övertygad att du förstår vad jag menar. annars förklara i sammandrag vad i mina inlägg som ej har med ämnet att göra. tänker ej kommentera dina inlägg mer . fortsätter du i den här stilen. tänker jag be andra kommentera till mig och försöka förklara vad du menar . dvs ,om du nu är seriös.