Att inte bli tagen på allvar

Mer
18 år 5 månader sedan #28686 av Fredrik
Jennynen, jag håller med nissegossen i vad han skriver. Det finns många underbara mäniskor som jobbar inom psykiatrin. Jag stötte själv på en när jag var inlagd.
Men ibland blir man så besviken på bemötandet.
I somras när jag mådde väldigt dåligt och fick någon akut ångestatack och kände att nu är det färdigt...att man bara sjönk och sjönk och jag kände att jag måste stoppa det. Jag åkte in till psykakuten direkt.

Det jag hade behövt då hade varit att få prata men någon som bara behövde lyssna vad jag hade att säga. Inte kommit med några dumma råd, utan bara lyssna på mig.
Istället blev jag hemskickad med sömntabletter efter att jag fått fylla i ett formulär. Sån är verkligheten när man mår så dåligt som jag gjorde. Jag har hört att självmord är vanligt hos äldre män. Och jag är faktiskt lite rädd över att hamna i samma situation som Dubois gjorde. Att hamna i en kall miljö där det inte finns möjlighet för att få prata ur sig och inga varma människor. Förmodligen är det då skillnaden på liv och död för mig då.
Egentligen behövs det så lite, att man bara kan få prata ut om hur man känner sig..att någon frågar hur man mår.
Hade någon satt sig ner med Dubois och låtit honom lätta hjärtat lite så kanske han hade valt att stanna kvar på avdelningen istället för att åka hem och ta livet av sig.
Mer
18 år 5 månader sedan #28689 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet Att inte bli tagen på allvar
Fredrik

Jag tror att många av oss här som mår dåligt är väldigt påverkbara eller avledbara. Man påverkas lätt efter sin omgivning när man är känslig. Får man bra respons ifrån människor så växer det goda fröet i oss. Är människor elaka och kalla så bryts man ner. Jag tror på vad 1of3 skrev att hamna bland rätt folk vid rätt tillfälle. Om inte så kan vad som helst inträffa som självmord t.ex. Dom rötägg som förstör är våra plågoandar och syndarna och dom kommer att få lida för det på ett eller annat sätt.
  • konstig
  • Besökare
  • Besökare
18 år 5 månader sedan #28942 av konstig
Svar från konstig i ämnet Att inte bli tagen på allvar
Fredrik,

känner oigen mikg i att bli ivägskickad o att mediciner i alla lägen skall
utdelas
mediciner hjälper inbte mot det livet gjort en :cry: :cry: :cry:
VARMA MSK o RIKTIOG MÖTEN FRAMFÖRALLT!!!_DET behöver man!!
Vad ledsen jag blev av att se om Micke Dubois....
visste inte att det var på så sätt han dog...emn anade...
eftersom de ine berättade vad som skett eller ngt om sjukdome,barfa att han avlidit..
hade han depression??
  • Besökare
  • Besökare
18 år 5 månader sedan #28946 av
Svar från i ämnet Att inte bli tagen på allvar
Micke tog livet av sif för att hans tjej separerade ifrån honom. Jag läste att det är vanligt bland män. Synd för han var ju rolig och han hade ju barn. Det är dom det är mest synd om nu.