Psykiaterbesök

Mer
11 år 1 månad sedan #571179 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Psykiaterbesök
En timme!? Jag står ut med min läkare i tre minuter max.

Mår jag dåligt över nått tar jag reda på vad det kan vara och undrar efter piller. Han svarar och när jag övervägt det svaret går jag därifrån med recept eller utan. Vadmer man ska ha ett läkarbesök till vet inte jag.

Sen har jag inte haft ett inbokat läkarbesök på flera år. Det ser jag som något bra. Jag brukar maila honom när jag vill ha nya recept.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
11 år 1 månad sedan #571180 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Psykiaterbesök
Han är trevlig, men, läkaren jag hade förr småpratade, denna gör det han ska bara så då blir det kortare. Har fått massa tips i trådar och PM, så lite lugnare nu. :)
Mer
11 år 1 månad sedan #571326 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Psykiaterbesök
Jag ser läkarbesöket som en förmån. Även om jag betalar 250 kr för det, så är det nog egentligen värt 1500 kr. Allt det man får hjälp med kostar och jag tycker att man ibland skall tänka på detta också.
Mer
11 år 1 månad sedan #571334 av Geta
Svar från Geta i ämnet Psykiaterbesök
Här har man till och med dragit in stafettläkarna. Vi får åka till en annan stad om vi ska träffa en
psykiater. Snart försvinner också övrig personal på psykiatrimottagningen. E-recept ordnas via
telefon.
  • yoki
  • Besökare
  • Besökare
11 år 1 månad sedan #571337 av yoki
Svar från yoki i ämnet Psykiaterbesök
Den psykiater jag haft en tid och som jag inte alls har något förtroende för( ECT-fanatikern) har fått sluta och det är ju bra.Jag tycker om de flesta av de psykiater jag träffat på under årens lopp och litar på dom, bra bemötande och kunniga. Sista tiden har jag haft problem med att dom tror att jag är sjukare än vad jag är och föreslår inläggning och ECT. Det är min ångest som gör att jag verkar sjukare.
Har fått mycket hjälp av psykiatrin, särskilt min samtalskontakt som jag haft i många år.
Yoki
Mer
11 år 1 månad sedan #571338 av Geta
Svar från Geta i ämnet Psykiaterbesök
Det är tvärtom för mig. Psykiatrin tror att jag är friskare än vad jag är. Därför får jag själv ligga på för
att få något stöd från dom (samtal med en psykiatrisjuksköterska).