Psykiaterbesök

Mer
11 år 1 månad sedan #571073 av MsTibbs
Psykiaterbesök skapades av MsTibbs
Ska träffa läkare på torsdag för uppföljning. Hur ska jag förbereda mig? Jag som brukar ha listan full på ett papper är helt tom i huvudet, kommer bara på sömnen... tips frågor?
Mer
11 år 1 månad sedan #571076 av Geta
Svar från Geta i ämnet Psykiaterbesök
Hur lång stund får du träffa läkaren?
Mer
11 år 1 månad sedan #571077 av Mammuten
Svar från Mammuten i ämnet Psykiaterbesök
Alltid bra att se över listan på mediciner och fundera över om den är bra, om doseringen är optimal och om man kan sätta ut något... (Tycker att det brukar vara enklare att i panik lägga till än att våga testa att ta bort, utom när patienten själv får ett ryck och vill sluta med allt genast... Fabian har haft kvar en del mediciner längre än vad som varit vettigt)

Allmän hälsokontroll? Höra om några prover behöver tas (kolla gärna d-vitaminet, som är låg hos svenskar i allmänhet och psykiskt sköra i synnerhet, och där enkla tillskott kan göra stor skillnad för måendet!)
Mer
11 år 1 månad sedan #571079 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Psykiaterbesök
Tack mammuten

Geta det brukade vara en timme, men denna läkare pratar fort, så har jag inte frågor så kan det bli betydligt kortare än så
Mer
11 år 1 månad sedan #571166 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Psykiaterbesök
Du kan ju skriva en lista med de problem och symptom som du har. Eventuellt misstänkta biverkningar. Du kan ju också fråga om de startat med någon ny behandling på kliniken.
Mer
11 år 1 månad sedan #571173 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Psykiaterbesök
tack tack *skriver*