Insändare - Slutenpsykiatrin 2.0

Mer
10 år 9 månader sedan #596665 av Geta
Det märks redan här i stan. Vi ska i större utsträckning sköta och aktivera oss själva.
Mer
10 år 9 månader sedan #596725 av Nissegossen
Admin

I den här stan är det numera ett center man ringer till om man vill ha kontakt med vuxenpsykiatrin och där hamnar även anhöriga och där kan man som patient tala om vem inom psykiatrin man vill komma i kontakt med och varför. Man får ju redogöra varför man ringer och då ringer vederbörande upp en själv och man får prata med den man vill komma i kontakt med.

För anhöriga som är oroliga och undrande kan där säga vad som trycker dem angående patienten det gäller och upptar inte onödig tid inom psykiatrin och de kan då slussas vidare till rätt instans utav den man pratar med.

Dock är detta system förenat med väntetider om man ringer när de flesta ringer. Själv brukar jag ta och ringa strax innan de slutar för dagen och då brukar det inte vara någon kö och en jag vill komma i kontakt med, svarar ganska omgående.
Tidigare hade jag alltid direkt nummer att ringa, men mina ssk kan jag fortfarande få kontakt med via deras jobbmobiler om de har dem påslagna.

Vi har dock ju alltid möjlighet till att ringa psykakuten.

Detta system fungerar bättre då kassan jag tidigare fick ringa till för att meddela mig med en som just då inte var tillgänglig på sitt rum och då be kassan om att hon kunde ta kontakt med vederbörande personal. Det fungerade inte och ibland fick jag ringa sjukhusets växel och beställa gruppsök för att få tag i någon överhuvudtaget på mottagningen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 9 månader sedan #596872 av Admin1
Nissegossen,

Detta låter ju som ett väldigt bra system, som andra i landet också borde utnyttja.
Mer
10 år 8 månader sedan #605408 av rebbe
Det är för att man ska minska antalet som ringer och är trötta på att inte dom inte får kn**la för genus forskarna och önskar tillbaka eller öka längden på mamban utan att betala en rysk spets doktor i Uralbergen en porsche för ett skript som ryms på en gammal dator från sten åldern typ!