"Jag mot dem"

Mer
18 år 4 månader sedan #30635 av Saari
Jag mot dem" skapades av Saari
Det är många som känner så. Att läkare och psykologer är några som man måste manipulera och hata. Det är synd, för det är ju de som hjälper en, eller kan hjälpa en i alla fall.

Själv så är jag inte helt nöjd med min läkare och psykolog, men jag tänker ändå försöka samarbeta med dem. Det är viktigt om man vill må bra anser jag. Inte konstigt att så många blir sämre och sämre när de inte känner att de litar på sin läkare.

Hur är det med er, vad har ni för relation med vården? Är det en hjälp för er, som det borde vara, eller har du känslan av att det är du mot dem och inte du med dem?
  • Exocet
  • Besökare
  • Besökare
18 år 4 månader sedan #30637 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet "Jag mot dem"
Jag blev DÖMD till vård för ett par år sedan, efter flera års frivillig kontakt. Så relationen har väl inte alltid varit den bästa. Det är viktigt att hitta någon man kommer överens med.
Det konstiga i det hela är att trots att jag blivit dömd till vård så har man inte kunnat hitta något större objektivt mätbart fel på min kognition.
Så det gör ju relationen sämre, om det inte är något fel på mig egentligen varför ska jag då vara uppknuten till vården?
  • Besökare
  • Besökare
18 år 4 månader sedan #30639 av
Svar från i ämnet "Jag mot dem"
Det behöver du inte det är frivilligt och upp till dig själv. Känner du att du mår bra är det bara att gå därifrån och bara besöka dem när du behöver mediciner. Du får även börja arbeta om du känner det så, det är ingen som hindrar dig.
  • Exocet
  • Besökare
  • Besökare
18 år 4 månader sedan #30640 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet "Jag mot dem"
Jag menar inte att "kasta skit" på någon. Från början trodde väl alla inklusive jag själv att det var något allvarligt fel på mig (kognitivt alltså),men sedan visade det sig att det inte var så och det är ju bara bra. Jag har nästan enbart mött trevliga människor inom vården. Så allt kanske bara är ett stort missförstånd det som hänt mig? .?
Mer
18 år 4 månader sedan #30647 av jennynen
Svar från jennynen i ämnet "Jag mot dem"
saari, jag tycker det du tar upp är jätteintressant. jag pluggar till psykolog och funderar en massa på hur man ska bemöta patineter på bästa sätt. så att det går fram att jag vill hjälpa. jag vill ju inte bli en fiende. hur kan man göra för att förhindra det?
Mer
18 år 4 månader sedan #30651 av jennynen
Svar från jennynen i ämnet "Jag mot dem"
niklas, du skriver att du inte är sjuk på det sätt de tycker. på vilket sätt tycker du att du är sjuk?

tråkigt att du blivit så dåligt bemött och behandlad.