Vad har din kp gjort för dig?

Mer
7 år 7 månader sedan #865717 av Utomjordingen
Jag har bara haft kontaktperson när jag varit inlagd på psyket. Så fort jag skriver ut mig från psyket så existerar ingen kontaktperson för mig längre. Min kvinna har ibland haft en önskan om att jag ska ha en kontaktperson även när jag är utskriven från psyket men det har aldrig blivit av.
Mer
7 år 7 månader sedan #865728 av Utomjordingen
Tror att det handlar om att om man är för psykisk sjuk så får man ingen kontaktperson när man är utskriven från psyket! Verkar så i alla fall... .
Mer
7 år 7 månader sedan #866156 av Evillynn
Efter läkarmötet på psykosmottagningen i fredags, så har jag fått veta att jag inte längre har en kontaktperson, utan att jag har ett team istället. Teamet består tydligen av 5 personer. Jag fick ingen nummer, utan de sa att jag skulle kontakta mottagningssköterskan på avsedda telefontider, så får hen vidarebefordra min önskan om kontakt. Det känns lite skumt att inte ha ett direktnummer eller namn på en kontaktperson som man kontinuerligt kommer ha kontakt med. Dock har jag ingen önskan om samtalsterapi, så det kan nog fungera ändå.

Upptäckte förresten att man kunde lägga till kliniker till ens vårdkontakter, så nu kan jag troligtvis förnya recept på nätet. Verkar som om jag bara missat det förut.