Vad har din kp gjort för dig?

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
8 år 8 månader sedan #764144 av Fantasio
Jag förstår, Geta.
Mer
8 år 8 månader sedan #764149 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad har din kp gjort för dig?
:flag Fråga inte vad kontaktpersonen kan göra för dig. Fråga vad du kan göra för kontaktpersonen.
Jag skämtar bara.
Mer
8 år 8 månader sedan #764187 av Nissegossen
Min kp är bra, för det mesta tar vi en fika hemma hos mig. Men ibland tar han ut mig med sin bil och då har vi ett utflyktsmål och tar en fika där. Han är inte ifrån stan och han och mitt ex är båda intresserade av fornlämningar och jag brukar ibland dra upp historian över Göteborg och visar han på datorn vad saker och ting är att hitta och berättar samtidigt historien om den platsen.

Ibland så är det om vikingatiden och de boplatser som fanns innan staden Göteborg grundades. Samt de platser som ligger långt upp på torra land där de första bosättningarna efter istiden fanns. Där det på den tiden var i strandkanten ligger numera åker och ängsmark. Han är präst i Svenska kyrkan och han har ett stort vetande och jag har lärt mig en hel del pga honom.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 8 månader sedan #764208 av Kloppe
Min KP på mottagningen verkar helst vilja undvika mig. Hen tar aldrig kontakt på eget initiativ, utan jag måste ringa. Hen är mycket intresserad av att jag ska ha ett arbete, och hyllar arbete varje gång vi träffas.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
8 år 8 månader sedan #764209 av Amandara
Min kp är jättebra, han har fått mig att få förtroende för sjukvården igen och vi har likartade intressen och historia i att vi tränat mycket periodvis och blivit skadade.
Mer
8 år 8 månader sedan #764233 av Admin1
Två typer av kontaktpersoner verkar finnas här:

1. Kontaktperson med psykiatrin och den vård de ger.
2. Kontaktperson via kommunen, som har ingenting med vård att göra utan som bara är ett sällskap.