Boendestöd

Mer
8 år 1 månad sedan #808885 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Boendestöd
Innan jag träffade min kvinna så var jag på väg att få en kvinnlig vårdare/boende stöd men eftersom psykiatrin visste att jag hade träffat en kvinna och blev ihop med henne så hade jag inga behov längre av att ha boende stöd!
Mer
8 år 1 månad sedan #808957 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Boendestöd
Det positiva med boendestöd är att man kan slippa gruppboende. Egentligen är nog boendestödet tänkte som ett sätt att slippa gruppboende. Om ni vill slippa boendestöd kan det vara bra med minnesträning eller IPT-k, som gör att man klarar sig bättre själv. Alla är inte medvetna om att de behöver hjälp.
Mer
8 år 1 månad sedan #808963 av wasp
Svar från wasp i ämnet Boendestöd
Har boendestöd en timme i veckan o det verkar räcka.
Mer
8 år 1 månad sedan #808989 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Boendestöd

Jocke skrev: Får man bara ha boendestöden tills man fyller 65 år?

Ja, Jocke redan innan jag fyllde 65 år begärde jag och fick hemtjänst då jag kände att jag själv inte orka städa själv. efter 65 har jag bara hemtjänst dock har jag fått ha kvar min kp och är nöjd med det. Dock boendestödet jag hade sist sade att jag kunde ringa honom efter också. Han var en genuin människovän.

Han får all eloge jag kan finna som människa.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
8 år 1 månad sedan #808998 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Boendestöd
Tack för det Nisse! Jag hade en k.p. (stödkompis) som fick en viss arvode varje månad. Det har upphört, men vi träffas ibland ändå.

Vars är världen på väg?
Mer
8 år 1 månad sedan - 5 år 2 månader sedan #809017 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Boendestöd
Min kp är kontrakterad av soc och de betalar honom för att han kommer hem till mig. Kp kostar däremot inte något för mig.
Min kp har också blivit en personlig vän. Han har även kommit med diverse presenter till mig. Vad det har varit stannar mellan honom och jag själv.

Också han får en eloge för att vi har många värderingar gemensamt. En prefekt match som min dåvarande socialsekreterare tog fram.

Ja, jag får ju säga att han fått saker utav mig också. Saker jag haft dubbletter av samt saker jag inte längre har någon nytta av. Fast allt har varit fullt fungerande.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Admin1.