Hur kan ni nöja er med ett liv med psykiatri?

Mer
7 år 3 månader sedan #896089 av Nissegossen
[youtube:1coslxho]Lstn6WNnCRc[/youtube:1coslxho]
[youtube:1coslxho]VxiBgq5G-cI[/youtube:1coslxho]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 3 månader sedan #896091 av Geta

733215 skrev: Hur klarar du dig med medicin utan föräldrarna nu då dom är död?

Är inte lätt och leva med medicin.


Jag tar väldigt låg dos av antipsykotikan. Har inga biverkningar. Jag är 65+
så det är inget konstigt att jag klarar mig utan mina föräldrar.
Mer
7 år 3 månader sedan #896092 av Nissegossen
Det är så vännen att om du inte förstår, eller inte tror att du är sjuk, ja, då kallas det att sakna sjukdomsinsikt och det är faktiskt så att om du tror att du är frisk, så saknar du sjukdomsinsikt och det är ytterligare ett tecken på att du är sjuk

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 3 månader sedan #896094 av Drummer
Du tar väl endast 1 mg Risperdal Geta va?
Mer
7 år 3 månader sedan #896096 av Nissegossen
Alla i min släkt i förra generationen är döda, jag är yngst utav farfars 25 barnbarn, alla kusiner är äldre de som lever. Min bror som är äldre än mig, fyller 82 i år. Vi i denna generation är de sista i släkten som lever, de som gör det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 3 månader sedan #896099 av Nissegossen
Med medicin har du alla chanser att överleva, dock de första 5 åren är värst, sedan blir det något bättre år efter år. När du är i min ålder klarar du dig med en låg medicinering av antipsykotika.

Jag lovar dig att vill du leva och överleva, ta medicinen, då överlever du! Utan medicin ger jag dig inte stora chanser att överleva i mer än 5 år.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum