Hur upplever ni eran psykvård?

Mer
6 år 10 månader sedan #947487 av Nissegossen
Personligt ombud PO i Kiruna hittar du här. Det är gratis och po jobbar bara för dig. De kan följa med dig till alla ställen du vill uppsöka, läkare, fk ja alla och antingen vara vittne till vad som sagts eller att du pratar med po vad du vill göra, så kan po tala i ditt ställe. po Jobbar för dig i alla lägen. Märk väl att det är en möjlighet po kan neka att hjälpa dig om po inte vill göra vad du säger. I Kiruna som sagt www.kiruna.se/Kommun/Stod-omsorg/Psykisk...sa/Personligt-ombud/
Det är gratis, kostar inga pengar.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 10 månader sedan #947488 av Nissegossen
Kika också på denna sida, den går till Kiruna kommun och då till LSS handläggare www.kiruna.se/Kommun/Stod-omsorg/Psykisk-ohalsa/

En LSS handläggare behöver du för att kunna få det stöd du behöver. Ta absolut och prata med LSS handläggare, det är de som bestämmer vad du kan få hjälp med.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 10 månader sedan #947557 av Supernovan
Jag måste bara fråga, vad ör skillnaden på ledsagare och personligt ombud?
Mer
6 år 10 månader sedan #947570 av Geta
En ledsagare följer med dig på olika aktiviteter som bio till exempel. Ett personligt ombud hjälper dig att tillvarata dina rättigheter när det gäller vård och ekonomi och liknande.
Mer
6 år 10 månader sedan #947577 av Supernovan
Okej. Har kontaktat min arbetsterapeut och ska även kontakta min psykolog. Har läst lite kring vad PO är och vad dom gör, hade hellre velat ha det än en ledsagare.
Mer
6 år 10 månader sedan #947582 av Supernovan
Vad krävs för att man ska bli beviljad PO? Har ju psykisk funktionsnedsättning och har mycket svårigheter i vardagen som hindrar mig att leva ett normalt liv.