Hur upplever ni eran psykvård?

Mer
6 år 10 månader sedan #946850 av Supernovan
Fått veta att jag nog aldrig kommer bli av med misstänksamheten helt, även med medicin. Deprimerande att få höra det av en psykolog, men hon kanske bara sa det för att slippa behöva hjälpa mig.
Mer
6 år 10 månader sedan #946858 av Melun
Här uppe i Norrbotten (bor i Luleå o kommer från Kiruna) så har man katastrofalt dåligt med läkare o sjuksköterskor. När jag sa att jag tycker jag är ganska frisk på medicinen jag får, så tog de bort min kp och jag fick slåss för att få nån på Närpsykiatrin som förnyade mina recept. Sedan försökte jag få min injektion glesare och det tog ett år att få en läkare. Och det var ett besök som gällde mitt körkort som jag fick ta upp det med en psykiater.
Mer
6 år 10 månader sedan #947054 av Admin1
Det finns ju också den kommunala psykiatrin, som jobbar med sysselsättning eller kontaktgrupper.
Mer
6 år 10 månader sedan #947077 av Supernovan
Jag ska få ledsagare nu troligtvis, men det var inte vården som ordnade med det. Det var LSS på kommunen, men tycker att psyk borde ha tagit upp det för längesen att det är en möjlighet. Har aldrig vetat att man kan få ha ledsagare som hjälper en när man ska handla o sånt.
Mer
6 år 10 månader sedan #947451 av Admin1
Den kommunala psykiatrin har också boendestöd, där man får hjälp med att städa och handla t.ex. De har också Personliga Ombud, som är en slags fixare eller problemlösare. Ett Personligt Ombud kan t.ex kontakta psykiatrin och kräva mer eller bättre vård för dig.
Mer
6 år 10 månader sedan #947484 av Utomjordingen
Tror att det har gått fel i psykvården när det gäller mig! Tillexempel, jag missade försäkringspengar som jag skulle ha haft rätt till... .