Varför får man bli psykiatriker men inte polis?

Mer
6 år 5 månader sedan #988612 av Nissegossen
I början av 1980-talet pratade jag med min dåvarande psykiatriker tillika överläkare, vi satt och rökte cigariller för jag kom underfund med att han som var piprökare även kunde röka cigariller och en gång frågade jag hur tar läkare livet av sig, Svaret grovpistol jag påpekade att du har inte långt kvar tills du blir pensionär. Då sade han, kanske dags att skaffa licens. De läkare som lever kortast tid är de narkosläkare de dör i genomsnitt 67 år gamla.

Sökte på nätet och det som står i Dagens Nyheter hade den tydligaste artikeln, men tyvärr man måste betala för att se, men läkartidningen skall ha det på någon länk, söksidan på Google[url:1aftn2sl]http://www.google.se/search?source=hp&ei=qEoHWpDQEImH6ATG6qeADQ&q=d%C3%B6dlighet+hos+narkosl%C3%A4kare&oq=d%C3%B6dlighet&gs_l=psy-ab.3.0.35i39k1j0i67k1j0l8.672.4324.0.8219.8.8.0.0.0.0.305.813.7j3-1.8.0....0...1.1.64.psy-ab..0.8.811...0i131k1.0.s9zRgrzHikM[/url:1aftn2sl]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
Mer
Mer
6 år 5 månader sedan #988821 av IngeF

Geta skrev: Det var diplomatiskt sagt.

Det er gode grunner til at det finnes ganske få schizofrene i ansvarsfulle stillinger.
Mer
6 år 5 månader sedan #988828 av memphis
Jag skulle kunna tänka mig att vara både poliskommisarie och psykolog. Har talang.
Mer
6 år 5 månader sedan #988846 av Richard
Du måste kunna ha den mentala hälsan om du vill bli polis. Du måste kunna hantera människor, det får inte finnas någon risk att du spårar ut o brukar övervåld. Poliser ansvarar för sina vapen vilket är ett stort ansvar, som inte kan lämpas över på labila personer.

När jag mönstrade för värnplikt -98 skickade de hem mig direkt efter ett psykologsamtal när jag hade markerat rutan typ "Äter du medicin mot depression?".

Vill du ändå jobba inom polisen, så är det möjligt att du kan bli civil utredare. Det låter rätt intressant, lösa brott, utan att behöva vapen, våld o polisbilar!