Varför får man bli psykiatriker men inte polis?

Mer
6 år 5 månader sedan #988537 av Admin1
Polis måste bära skjutvapen. Inte bra att skjuta någon av fel orsak.
Mer
6 år 5 månader sedan #988539 av IngeF

Admin1 skrev: Läkare brukar väl vara friskare än andra. Brukar också ofta jobba efter pensioneringen. De verkar trivas på jobbet för varje patient är en ny utmaning. Aldrig rutin.

Likevel ligger de nær toppen i selvmordsstatistikken verden over.
Mer
6 år 5 månader sedan #988549 av Geta
Särskilt kvinnliga läkare begår självmord.
Mer
6 år 5 månader sedan #988573 av Lucia
Carmen Al Kebab,
Jag tycker det här låter väldigt mycket som själv-stigmatisering. Jag tror det är många människor utan diagnos som är mycket mån att få makt over andra, därför behöver man ingen diagnos, kanske att de med diagnos för det mesta är mycket mer sympatiska. Och det med att styra egen medicinering är möjligt, men mycket svårt med nuvarande e-recept. Man får ju inte logga in i sin egen journal.

Kan säga att jag har varit långt på väg att bli psykiatiker, men arbetsomständigheter är verkligen inte gynsamma för någon som inte trivs med stress, så jag har hoppat av. Men jag fick framförallt höra att jag skulle sjukskriva mig vid första symptomen. Annars har jag enligt kollegor varit bra i mitt yrke.
Mer
6 år 5 månader sedan #988604 av Nissegossen
Jag för många år sedan ringde jag till polisen och pratade med en polis och jag frågade om man kunde bli polis om man har Schizofreni, han svarade när du blir frisk kan du söka, det möter inget hinder.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 5 månader sedan #988609 av Geta
Det var diplomatiskt sagt.