Varför får man bli psykiatriker men inte polis?

Mer
6 år 5 månader sedan #988848 av Geta
Är urdålig på att ställa diagnoser.
Mer
6 år 5 månader sedan #988852 av memphis
ja du har rätt Richard. Jag skulle aldrig bli antagen till polisskolan p g a mitt psykiska skick som svänger mycket fram och tillbaka. Ostabil är jag. Psykologer måste ju också vara lugna och trygga. Men du Geta som är stadig samt har gott intellekt skulle kunna bli psykolog alla gånger. Om du nu inte var pensionär :)
Mer
6 år 5 månader sedan #988854 av MsTibbs
Jag tänkte som barn jag var schizofren. Nästan rätt.
Mer
6 år 5 månader sedan #988862 av IngeF

Geta skrev: Är urdålig på att ställa diagnoser.

Psykitri inneholder mest klinisk skjønn uansett. Om man er schizofren eller schizoaffektiv påvirker ikke behandlingen noe særlig.
Mer
6 år 5 månader sedan #988870 av memphis
Det är nog så. Apropå behandling så är det nog att jag kanappt haft nån behandling de senaste 5 åren som gör att jag är väldigt känslig och instabil. Kom ihåg att det var en lögn om en skitsak egentligen som utlöste denna episod för mig. Men min sjukdom har blivit värre just de senaste 5 åren p g a bristande behandling och läkare som inte känner mig. Samt att jag har en psykopat omkring mig. Men jag ska inte prata om negativa saker mer, här hos min mamma behöver jag inte tänka på henne mer utan ska tänka framåt.
Mer
6 år 5 månader sedan #988873 av Geta
ispegelland, du lever kanske för isolerat med din hund i huset på landet. Du får för få intryck. Understimulering kan trigga igång psykos. Det är bara min teori.