Har er handläggare på försäkringskassan så här sjukt lång semester?

Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1068976 av Nissegossen
För rätt många år sedan jag mötte på Stadsbiblioteket ren man han berättade stolt att han kom in på högskola och han var ålderspensionär. Jag vet inte om jag sade något till honom, på den tiden valde jag orden med omsorg beroende på att jag ville ha orden för bästa verkan och tala sanning för jag hade de i skallen som var där inom mig. jag ville ha en exakt verkan på vad jag ville förmedla

På den tiden pratade jag med en präst, när jag sade jag både hör röster och ser syner, hans svar var, det tror jag inte.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 9 månader sedan by Nissegossen.
  • ChujiYellow
  • Besökare
  • Besökare
5 år 9 månader sedan #1069037 av ChujiYellow
Hur kan studier vara lättare? Låter konstigt!
Ja jag studerar för min egen skull!
Mer
5 år 9 månader sedan #1069038 av Geta
När man arbetar är det viktigt att kunna samarbeta med andra. När man studerar är inte det så viktigt.
  • ChujiYellow
  • Besökare
  • Besökare
5 år 9 månader sedan #1069049 av ChujiYellow
Geta har du nån aning om varför vi skulle ha svårt för samarbete?
Mer
5 år 9 månader sedan #1069082 av Geta
Ja, inte är det lätt att samarbeta på en arbetsplats vid schizofreni. Särskilt inte om de andra tycker att man är egendomlig och annorlunda.
Mer
5 år 9 månader sedan #1069102 av Admin1
Det är krävande kognitivt att jobba med andra och dessutom vid akademiska jobb finns konfliktmöjligheter i och med att fakta kan tolkas olika. Det kan bli bråk om vem som har rätt. Städare trivs säkert bättre än en akademiker för de jobbar självständigt.