Har er handläggare på försäkringskassan så här sjukt lång semester?

Mer
5 år 9 månader sedan #1068495 av Geta
Konstigt att du inte redan har ett jobb då?
Mer
5 år 9 månader sedan #1068501 av Carmen Al Kebab
Jag får inte chansen utan arbetsförmedlingens hjälp.

Måste vänta till handläggaren är tillbaka innan jag kan börja studera/jobba öht.

Har varit aktiv inom datavärlden tidigare men det räknas väl inte som någon slags merit i verkligheten? :p
  • ChujiYellow
  • Besökare
  • Besökare
5 år 9 månader sedan #1068568 av ChujiYellow
När jag hade som mest psykos i mitt liv studerade jag på röda korset och blev elevsordförande samtidigt som jag jobbade med politiska uppdrag och producera en dokumentär! Och Carmen du verkar mer klar i huvudet än dom flesta av oss så jag vet att han klarar det så Geta du har ingen rätt att säga hur andra ska leva sitt eget liv så lägg dej inte i med sånt du har inte göra med så sluta sparka nedåt!
Mer
5 år 9 månader sedan #1068577 av Geta
Är ledsen om jag verkade otrevlig men det här med jobb och schizofreni går sällan ihop. Man kan kämpa och kämpa men det ger sällan resultat. Då kan det vara en lättnad att få sjukersättning eller pension.
  • ChujiYellow
  • Besökare
  • Besökare
5 år 9 månader sedan #1068579 av ChujiYellow
Ja jag förstår men man ska inte måla fan i väggen!
Mer
5 år 9 månader sedan #1068672 av Admin1
8 % med psykossjukdom arbetar, men med rätt stöd kan 30 % arbeta. Utbildning kan man satsa på om du inte får jobb. Nackdelen med utbildning är att den sällan är lönsam och kan vara negativ eftersom de kan ge bråk om vad som är rätt och fel. Sedan jobbar man ofta med andra så det är heller inte bra.