Vad tycker ni om självinläggning?

Mer
5 år 7 månader sedan #1095754 av Geta
Jag har aldrig blivit nekad inläggning, när jag varit psykotisk. Det har ansetts vara för allvarligt.

Som sagt, det gäller nog patientkategorier som har nekats inläggning tidigare som borderline med självinläggning.
Mer
5 år 7 månader sedan #1095761 av Amandara
Jag har heller aldrig nekats vård då jag haft självmordstankar. Jag har själv inte viljat bli inlagd då. Fö har jag varit inlagd på eget initiativ en gång då jag självskadat rejält. Alla andra gånger på LPT.
Mer
5 år 7 månader sedan #1095765 av Klanggedin
I den bästa av världar är väl ingen sjuk så.. Det borde väl va idealt om man får vården man behöver innan man blir sjuk, t.ex. så tyckte jag det var väldigt jobbigt när jag blev tvångsinlagd första gången för jag förstod inte att jag var sjuk, jag förstod inte heller att oavsett om jag ville eller inte så skulle jag inte få gå. Nu är det lättare för man har fått förklarat för sig vad som gäller i psykiatrin till viss del :/.
Mer
5 år 7 månader sedan #1095773 av Amandara
Jag tycker att läkare ska pröva fler olika mediciner så man får chans att ha den som är bäst för en.
Jag var livrädd för psykiatrin många år...tycker de borde redogöra för vad de sysslar med så man inte behöver tro att det är flum eller lobotomi typ. De borde sälja in sig själva bättre.
Mer
5 år 7 månader sedan #1095777 av Klanggedin
Sälja in sig låter bra, invändningen är att paranoida patienter skulle ha det svårt (KANSKE). Annars vore det jättebra om dom kunde det..
Ett annat vore att det fanns ett prov/test för vilken medicin man behövde så att det blir mer smärtfritt att nå fram till bästa behandling.
Mer
5 år 7 månader sedan #1095778 av Amandara
Tyvärr finns det väl inte test av vilken medicin som funkar bäst utan man får prova sig fram....av vad jag vet.