Vad tycker ni om självinläggning?

Mer
5 år 7 månader sedan #1095782 av Klanggedin
Såklart.. Men helst :P.. Kan väl tycka att det är ett lotteri även om läkarna, med vis indikation kan välja.. Fick höra att största skillnaden på mediciner var graden av antipsykotiskt skydd från Abilify till Clozapin.. Annars tror jag dom går på personlig preferens om man vill ha mycket viktuppgång eller inte :P. Jag lever med illamående från min medicin..
Mer
5 år 7 månader sedan #1095785 av Amandara
Jag undrar vad läkarna går på när de väljer medicin. Jag tycker de verkar gå på poppismedicin. De är inte heller särskilt benägna att ändra medicin.
Mer
5 år 7 månader sedan #1095787 av Geta
Jag tror att en läkare är inkörd på några få mediciner.
Mer
5 år 7 månader sedan #1095793 av Klanggedin
Några mediciner har ju bäst effekt typ Zyprexa.. Dom tycker att viktuppgång är en lindrig biverkan för psykotiker. Zyprexan är det väldigt få som slutar med så den signalerar effekt då också.. Tror dom går mycket på egen erfarenhet då man inte vet hur mediciner påverkar individen. Dom borde forska mer på individuell effekt på olika läkemedel. Kan ha fel, dom kanske vet tokmycket och att dom redan kör på det som funkar bäst.. Man får ha i åtanke att det tagit mycket pengar och tid till att ta fram de mediciner som finns idag. Det är väldigt kritiskt till vilka substanser som överväger nyttan mot onyttan.
Mer
5 år 7 månader sedan #1095796 av MsTibbs
Jag fick frågan i vår om jag skulle lägga in mig om jag fick göra det när jag ville. Sa nej, tyckte inte jag var sjuk nog.
Mer
5 år 7 månader sedan #1095798 av Klanggedin
Om jag hade ett val vore det bra.