Karolinska Institutet!

Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1130007 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Karolinska Institutet!
Om det varit ett lager med guld kunde det lyckas, guld överallt. Redan de gamla egyptierna kunde göra operationer. Jag har läst att de gjort en trepanering dvs tagit bort skallben i en trekant och gjort något på insidan skallen och sedan satt dit en guldplatta där skall benet har växt över guldet
Nu hittade jag det dock inte på en sökning
Patienten överlevde alltså

sv.wikipedia.org/wiki/Medicinens_historia

www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2173580814000959

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 2 månader sedan #1130015 av wasp
Svar från wasp i ämnet Karolinska Institutet!
För länge sedan kom en sköterska från KI och tog några rör blod från mig. Hon kom till psykosenheten här i stan.
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1130690 av Utomjordingen
Forskningen handlar om att förbättra vården/behandling för dom som har diagnosen schizofreni samt förebygga.

Men här i området har psykiatrin kraschat så det bevisar att psykvården inte fungerar alls så bra. Det ser så fint ut på pappret många gånger men i verkligheten är psykvården mer eller mindre kass.

Har ingen motivation/lust att ställa upp på deras forskning när det gäller mig med tanke på allt.

Minns när en psykevårdare sa till mig för drygt 1 år sedan att här på psyket är det lite som Titanic - ett sjunkande skepp.

Tur jag har min kvinna som har gett mig en livboj - annars hade jag gått under för länge sen. Psykiatrin hade annars i annat fall bara sagt typ till mig - att det är mitt eget fel eller nåt om jag inte hade klarat mig själv fast det var psykiatrin som tvingade mig vara på sjunkande fartyget sen våren 1990.

300




För att jag skulle få en kvinna som var villig att ge mig en livboj då var jag tvungen att spela psykisk frisk under många år i början när vi blev ihop.

Om psykiatrin och min anhöriga hade gjort rätt från första början så hade jag inte behövt vara beroende av min kvinna för jag hade då haft rätt till försäkringspengar som jag aldrig fick



Den här psykiatrin vägen sen våren 1990 gav mig vanföreställning om en komet/asteroid som kanske inte är vanföreställning utan kan vara på riktigt. "Vet" när stenen kommer mot jorden!



Den här psykiatrin vägen sen våren 1990 gav mig också vanföreställning om 3:e världskriget som kanske inte är vanföreställning utan kan vara på riktigt. "Vet" hur man startar 3:e världskriget!



Den här psykiatrin vägen sen våren 1990 har gjort att jag genomskådat hela systemet. "Vet" att lag/paragraf säger att mina vägar är stängda på grund av psykiatrin.

Last edit: 5 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 2 månader sedan #1130776 av Rrusheflower
Svar från Rrusheflower i ämnet Karolinska Institutet!
Det är nog bara en enkät, det är säkert frivillgt att svara.
Mer
5 år 2 månader sedan #1130782 av Geta
Svar från Geta i ämnet Karolinska Institutet!
Nej, det är inte bara en enkät. En sjuksköterska från Karolinska tar några rör med blod. Det är för att undersöka ens schizofrenigener. De kan ta reda på vad man har för släktingar och vad de har för sjukdomar och yrken.
Mer
5 år 2 månader sedan #1132236 av Utomjordingen
Jo, det är frivilligt att vara med på undersökningen!