Får myndigheter säga att man är "skruvad" i offentliga handlingar?

Mer
4 år 8 månader sedan #1178805 av Nissegossen
Snälla Amandara har jag läst fel har för mig att det var en polis som skrev skruvad?!! Läkarna har först på senare år lärt sig att inte skriva personliga omdömen, vanligt förr, numera sakligt men också där beroende på personligheten går att läsa mellan raderna var de står

Inte bara läkare och poliser förr kom med personliga omdömen utan även präster, en skrev om någon i en kyrkbok kort och koncist idiot trots att i Nya Testamentet står att man inte får kalla någon för idiot.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1178822 av Richard
Jag fick göra en liten rättspsykiatrisk undersökning, en §7. Men jag uppförde mig ordentligt i domstolen, o domaren sa att jag inte behövde göra en större.

Sen kom jag på att husläkaren kallar mig utvecklingsstörd...



Asperger kan jag acceptera, men jag tror ändå inte att "utvecklingsstörd" är rätt ord...
Dessutom har det inte med eksemen i ansiktet att göra.
Last edit: 4 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 8 månader sedan #1178825 av Amandara
Jag fick oxå på mig att jag var fnasig i ansiktet en gång. När jag var psykiskt sjuk. Vad hade det med saken att göra? Det var vinter och jag var torr. Somliga...idioter. Tänk om vi fick skriva ner epitet på folk vi mött i psyksvängen. Jävla idioter! Var har man sin fristad? Vart man vänder sig så dömer folk. Vad är ett psykfall värt för rättigheter? Vi måste kämpa för vår sak. Fördomar mot psykisk ohälsa är en reell fara i samhället.
Mer
4 år 8 månader sedan #1178826 av Nissegossen
Det går ju numera under autismspektrumtillstånd där om du inte varit så högt begåvad hade det nog kanske varit sant. Eftersom du kan tala för dig kan du nog få en ändring till stånd om du tycker att det inte är godkänt att läkaren yttrar sig så.

Jag vet inte alls hur det är i registret för dig, jag har svårt för att få en bild över hela ditt register om du har svagheter på annat håll

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 8 månader sedan #1178828 av MsTibbs
Vårdcentralen skrev jag var schizofren när jag hade halva ansiktet svullnat.
Mer
4 år 8 månader sedan #1178829 av Amandara
Jo de fokuserar lätt fel. Men på det stora hela måste jag säga att jag mestadels blivit tagen på allvar i den fysiska (förutom hjärnan....En central poäng - den är oxå fysisk vilket de inte verkar fatta) vården. Jag är påläst och kan tala för mig. Stå på dig, annars gör någon annan det.