Är det lagligt att vårdcentral tar betalt?

Mer
4 år 7 månader sedan #1185625 av Klanggedin
Ser inte att det skett någon förändring men jag är bara cirka 10% investerad :)..

HAHAHHAH

I USA hamnar många på gatan men inte i "dåliga" sverige.. här får man boende och gratis vård buhu... kan du inte köpa öl nu?
Mer
4 år 7 månader sedan #1185635 av Fantasio
Jag får receptförnyelse på min Oxascand. Den som delar ut medicinen på mottagningen sköte3r det. Ibland har de sagt på apoteket att receptet snart går ut. Det har inte kostat mig något.
Mer
4 år 7 månader sedan #1185637 av MsTibbs
Jag kommer upp i högkostnadsskyddet direkt, så det spelar ingen roll. Vid fysiska fel får man ofta medicin för tre månader direkt, då hinner de inte upp.
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1185638 av Loni
Det får jag oxå! Beror detta på vilken stad eller håla som man bor i?

MsTibbs skrev: Jag kommer upp i högkostnadsskyddet direkt, så det spelar ingen roll. Vid fysiska fel får man ofta medicin för tre månader direkt, då hinner de inte upp.

Precis. Men det är nog olika för olika landsting. För jag har hört fattiga pensionärer har inte råd för receptförnyelse eller tandläkare eller träffa läkare för somatiska bekymmer.
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 7 månader sedan #1185646 av Geta
Jag kommer aldrig upp i högkostnadsskyddet men behöver inte betala något för receptförnyelse varken i psykiatrin eller i kroppssjukvården.
En gång om året får jag 600 kr i tandvårdsbidrag. Vet inte om det gäller speciellt för pensionärer?
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1185658 av Nissegossen
Jag antingen antingen säger till min ssk att jag behöver förnya recept på den medicin det är frågan om. Han får också min lista på medicin med alla uttag samt att jag kan mejla honom vitsen med papper på mina mediciner gör att han själv kan se när det är dags för ett nytt recept, samt att där har koll på hur mycket jag tar utav viss medicin jag säger till hur mycket jag tar utav olika mediciner då jag själv kan ta mer utav medicin än som är förskrivet om jag te x tar mer för att sova då måste han ha kännedom om det. Jag missbrukar inte någon utav medicinerna vem missbrukar te x Quetiapine för att sova?


Att jag tidigare missbrukade Akineton är känt, men jag gör det inte idag. Det är för otrevligt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Nissegossen.