Är det lagligt att vårdcentral tar betalt?

Mer
4 år 7 månader sedan #1185706 av Loni
Cosmos varför tvivlar du på att förnya recept kostar? Har du ens läst igenom tråden?
Mer
4 år 7 månader sedan #1185708 av Cosmos
F-kort känner jag inte till. Jag har N-kort som ger mig samma tandvård som vanlig vård för samma kostnad. Det följer högkostnadsskyddet så när man nått 2.200 kr så blir också tandvården "gratis".
Mer
4 år 7 månader sedan #1185710 av Geta
Det kanske beror på hur livsnödvändiga medicinerna är?
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1185712 av Nissegossen
Samma gäller för mig. skall till tandhygienist på onsdag

Här:
www.vgregion.se/halsa-och-vard/vardgivar...skilt-tandvardsstod/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 7 månader sedan #1185884 av Admin1
För att få grönt kort måste man vara lite handikappad av sjukdomen. Typ gruppboende. Men man kan få 600 kr per halvår för förebyggande tandvård.
Läs här:
www.viska.se/sjalvhjalp-2/sjalvhjalpsrad/322-billigare-tandvard
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1185889 av Nissegossen
Tror att vi som fått det s.k. gröna kortet att inte någon av oss har särskilt boende eller gruppboende. Själva det faktum att vi har psykofarmaka som äter tänder och tillika små inkomster gör att vi har ett stort behov av tandläkare och ofta dyra räkningar vi inte kan betala. Tandräkningen gör att detta är en reell verklighet att vi därför sällan regelbundet till tandläkare vi har helt enkelt inte råd och när vi går är det enbart nästintill så att vi har en så dålig tand att vi säger dra ut den för att slippa smärtan. Admin du verkar inte vara uppdaterad vad gäller oss med låga inkomster och/eller pension.
Det är riktigt tufft för oss.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Nissegossen.