Ni som har tandvårdskort

Mer
4 år 7 månader sedan #1186174 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ni som har tandvårdskort
Jag har inte märkt att jag fått muntorrhet av medicinerna.
Mer
4 år 7 månader sedan #1186175 av Recard2016
Jag var muntorr på natten av medicinen, inte på dagen när de testade det. När jag gick på clozapine, nu e ja inte muntorr ofta. Men de testade på dagen, hört andra har bara sagt till sin läkare o fått kortet direkt.
Mer
4 år 7 månader sedan #1186212 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ni som har tandvårdskort
Tror att tandvårdskortet mest delas ut på grund av ekonomiska orsaker. Det kan bli dyrt hos tandläkaren. Sedan är vi med schizofreni inte så intresserade av att sköta våra tänder under sämre perioder.
Mer
4 år 7 månader sedan #1186215 av Nissegossen

Geta skrev: Tror att tandvårdskortet mest delas ut på grund av ekonomiska orsaker. Det kan bli dyrt hos tandläkaren. Sedan är vi med schizofreni inte så intresserade av att sköta våra tänder under sämre perioder.


Självklart en pengafråga

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 7 månader sedan #1186217 av mrsearlgray
min psykoterapeut fixade med ansökningen åt mig. fick N-kort.
  • partyjunkie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 6 månader sedan #1193137 av partyjunkie
Svar från partyjunkie i ämnet Ni som har tandvårdskort
jag har blått tandkort. så det är gratis tandvård.. fick post där det stog att mitt kort går ut sista december.. men har pratat med psykiatrin om det och dom ska förlänga det..

det jag skulle behöva är tandbleknning för jag har välldigt missfärgade tänder. det går inte under skyddet så man måste betala för det.. frågade tandläkaren sist jag var där och hon sa att det kostar ca 3 tusen för tandblekning :/