Ni som har tandvårdskort

Mer
4 år 7 månader sedan #1185854 av Richard
Svar från Richard i ämnet Ni som har tandvårdskort
Det var min handledare på min dagliga verksamhet som ordnade det åt mig.
Mer
4 år 7 månader sedan #1185885 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ni som har tandvårdskort
Har blivit nekad grönt kort. Inte tillräckligt sjuk.
Det är svårare att få grönt kort, därför att det krävs stort behov av tandvård och minst svår funktionsnedsättning (nedsatt kognitiv förmåga) med svårigheter att klara sig själv. För 10 år sedan var grönt kort mycket lättare att få för idag verkar de flesta psykiatrer känna till bestämmelserna.

www.viska.se/sjalvhjalp-2/sjalvhjalpsrad/322-billigare-tandvard
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1185887 av björk
Svar från björk i ämnet Ni som har tandvårdskort
Jag fick g-rönt kort
tillsvidare för sexton år sedan.
Ironisk,t nog...

Går jag ej te tandläkare fast jag skulle behöva.

Hon jag vart hos var sån
Lyx tandläkare typ två stenkast från här där jag bor, !

Jag valde min gode man (kvinna istället så jag prioriterade hennes agenda låter lite konstigt men så är de
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 7 månader sedan #1185891 av Nissegossen

Admin1 skrev: Har blivit nekad grönt kort. Inte tillräckligt sjuk.
Det är svårare att få grönt kort, därför att det krävs stort behov av tandvård och minst svår funktionsnedsättning (nedsatt kognitiv förmåga) med svårigheter att klara sig själv. För 10 år sedan var grönt kort mycket lättare att få för idag verkar de flesta psykiatrer känna till bestämmelserna.

www.viska.se/sjalvhjalp-2/sjalvhjalpsrad/322-billigare-tandvard


Kan bara säga att du är högutbildad knappast handikappad (Funktionshindrad då då) förmodar snyggt klädd förmodligen som en nu som måste vara avliden han köpte skräddarsydda kostymer som han köpte på 50-talet med god kvalitet och hade en Rolls-Royce Kardemumma kallad han fick sent i livet den snyggast klädde mannen det året. det hände ett par år i rad.

Vad jag försöker säga du är en man förmodligen med bra tänder ser välbärgad ut och kan föra dig. Tankar hos din läkare tandläkare ser en person som både kan betala för sig och inte uppträder på något sätt som för tankarna till psykiatrin annat än som psykiatriker

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 7 månader sedan #1186170 av Melody
Svar från Melody i ämnet Ni som har tandvårdskort
Tack så mkt för era svar!
Mer
4 år 7 månader sedan #1186171 av Recard2016
Jag försökte få ett o tandläkaren testade min muntorrhet o kom fram till att den inte var tillräcklig. Det värsta var att min tandläkaretid gick till det här testet, sen fick ja ny tid o göra de de skulle gjort. Överklagade till patientnämden men de sa att de gjort rätt.