Ni som har tandvårdskort

Mer
4 år 7 månader sedan #1193423 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ni som har tandvårdskort
Fråga på apoteket. De har tandblekningsprodukter för 239 kr.
www.apotekhjartat.se/produkter/mun-tander/tandblekning/
Mer
4 år 7 månader sedan #1193456 av memphis
Svar från memphis i ämnet Ni som har tandvårdskort
Om man snusar lönar det sig inte att bleka tänderna. Det blir likadant efter nån dag tyvärr. Så köp ingen dyr blekning för flera tusen om du snusar. Köp en billigare på ett apotek.
Mer
4 år 7 månader sedan #1193498 av Klanggedin
jag fick höra från tandvården att dom inte kunde bestämma pris eller säga pris heller och att om jag boka tid fick jag betala vad det skulle kosta :(... Jättekrångligt så jag borstar tänderna istället och äter mindre snabba kolhydrater (godis, läsk, bakverk, chips etc) Det är lite klent men till och med kolsyrat vatten kan va farligt för tänderna! Det värsta jag stötte på var att mjölk i kaffet till och med kunde påverka! Däremot kan man dricka vanligt kaffe utan problem.. Blir lite gul om tänderna bara :D...

Sen får man inte borsta tänderna inom 30 minuter efter man ätit och ska helst borsta tänderna innan man äter frukost!

Tack :)
  • partyjunkie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 7 månader sedan #1193499 av partyjunkie
Svar från partyjunkie i ämnet Ni som har tandvårdskort
mina tänder är missfärgade för att jag är beroende av coca cola. dricker 2 ibland 3st stora cola flaskor om dagen. har gjort det sedan 2015 så jag får som abstinens om jag inte får cola på morgonen :(
Mer
4 år 7 månader sedan #1193507 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Ni som har tandvårdskort
Har ett blått N-kort som jag fick efter ett besök hos kurator. Men då hade jag mist alla kindtänder både i övre och nedre käken så jag fick tugga med framtänderna. Jag har genetisk påbrå för taskiga tänder och all psykofarmaka har inte gjort det bättre. Det behövs extremt dåliga tänder för att få ett N-kort i den här staden.
Mer
4 år 7 månader sedan #1193509 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ni som har tandvårdskort
Om man använder mellanrumsborstar och Flux så behövs inget tandvårdskort. Fick lära mig hur jag skulle sköta tänderna hos tandhygienisten.