Ode till 27:an

Mer
7 år 11 månader sedan #824985 av krokus
Svar från krokus i ämnet Ode till 27:an
Förresten kom jag på att det var en gång som jag var hos min psykiater på öppenvårdsmottagningen. Egentligen var det inte min ordinarie psykiater, utan en vikarie. Hur som helst, det började tjuta riktigt högt och psykiatern bara rusade ut ur rummet, utan att säga något till mig. Han stängde inte ens dörren. Så jag stod i dörröppningen och höll för öronen. En liten stund senare kom en psykolog som jag hade träffat några gånger, springandes i korridoren, som även hon höll för öronen. Jag skrek åt henne: "Vad händer? Vad ska jag göra!?" Och hon skrek tillbaka till mig: "Gå in i rummet igen!"

Jag gick in i psykiaterns rum igen, och stängde dörren. Efter ett tag slutade det tjuta och efter ytterligare ett tag kom psykiatern tillbaka. Jag frågade vad det var som hände och han svarade att det var ett falskt överfallsalarm som hade gått. Det skulle ju ha varit bra om han sa det till mig innan han bara rusade ut, jag visste ju inte varför det tjöt. Det kunde ju lika gärna ha varit brandlarmet som gick.
Mer
7 år 11 månader sedan #824987 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ode till 27:an
Säkerhetsrutinerna har ökat inom psykiatrin. På min psykiatrimottagning finns
det inget handtag på dörren in till korridoren med mottagningsrum.
Mer
7 år 11 månader sedan #824999 av wasp
Svar från wasp i ämnet Ode till 27:an
Inget handtag på dörren, har inte märkt det här, men larm o överfallslarm finns det.
Mer
7 år 11 månader sedan #825041 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ode till 27:an
Jag hade en granne hon jobbade som lärare för autistiska barn på gymnasienivå och på hennes jobbmobil hade överst en röd knapp och eftersom jag skulle finna den så sade hon tryck inte på den röda knappen, det är ett direktlarm till polisen. Hon hade fog att ha den telefonen för att en elev bröt armen på henne och hon fick gå gipsad till jobbet med armen i en mitella.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 11 månader sedan #825298 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ode till 27:an
Autistiska barn kan bli våldsamma och det blir jobbigt för föräldrarna. De kan få Risperdal en kort tid mot sådant beteende.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 2 månader sedan #1226873 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Ode till 27:an
Det är alltså över tio år sedan den bästa avdelning jag varit på stängdes. Vad tiden går. Jag pratade om 27:an med en man idag och han höll med om att den avdelningen var bra. Först stängdes lokalerna tillfälligt då det sades vara mögel i lokalerna, sedan fick de hux flux ej ha tvångsvårdade patienter där. Jag minns att vissa ur personalen hade sina egna kläder på sig. Det kändes inte alls sjukhuslikt, sedan låg 27:an kanske en kilometer från sjukhuset. Byggt i sutteräng, hur det nu stavas, men själva avdelningen var överst, där nere träningskök och terapirum. Vad jag saknar 27:an.