Så var våra första inläggningar

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 4 månader sedan #1305611 av Fantasio
Jag börjar. Blev inlagd under vintern. Brottades med självmordstankar och förföljelsemani. Jag kände knappt till att det fanns någon psykiatri i staden, så jag ringde sjukhusets växel och sa att jag funderade på att hänga mig. Kopplades till akutenheten och mannen i luren sa åt mig att komma upp till dem. Jag frågade hur länge mötet skulle vara och han sa: nån halvtimma.

Jag hamnade på PIVA. För att komma dit måste man gå igenom avdelning 26 och jag såg hur patienterna där tittade på mig. Gick och la mig i sängen med lyset släckt. Jag blev erbjuden sömnmedicin, men tackade nej.

Dagen efter var jag tvungen att ringa min arbetsgivare. Jag tror bara jag sa att jag låg på sjukhus. Efter en tid flyttades jag över till vanlig avdelning. Ja, sen var det inte mycket mer. Tror jag var inlagd en månad bara.
Mer
3 år 4 månader sedan #1305617 av Geta
Var 19 år när jag kom in på mentalsjukhuset. Hade vanföreställningar. Gick vårdutbildning. Fick göra uppehåll. Var på mentalsjukhuset en månad. Skrevs ut med Mallorol, disipal och valium. Gick upp i vikt och mådde pyton av medicinen.
Mer
3 år 4 månader sedan #1305618 av memphis
Minns inte mycket av min första inläggning. Det var så länge sedan och jag var gravt förvirrad. Kom in till sjukhuset i polistransport. Fick en spruta som däckade mig totalt. När jag vaknade satt en man i rummet och övervakade mig. Jag var livrädd att han skulle våldta mig. Sen var det mycket konstigt med personalen minns jag. Jag kände igen dem som andra, jag stött på tidigare i mitt liv. Jag var rädd för att sova. Då skulle personalen köra in en stor spruta i mitt huvud och suga ut min själ. Jag var överhuvudtaget väldigt rädd hela tiden under min första inläggning, både för parsonalen och de sndra patienterna. Min pojkvän kom och hälsade på mig och gav mig en massa godis. Han sa att han ville vara med på läkarsamtalet, och jag ville komma hem. På något vis lyckades läkarsamtalet och jag fick komma hem, trots att jag inte mådde alls bra. Var tillbaka på psyket inte långt senare. Vet inte hur länge jag var där, kanske bara några dagar, kanske ett par veckor. Har ingen aning.
Mer
3 år 4 månader sedan #1305620 av Cosmos
Jag hade under lång tid brottats med en slags depression då jag på sommaren blev akut sjuk. Det hela är väldigt osammanhängande men en del minns jag. Att det gick fort, mycket fort. Jag var inne på biblioteket när allt helt plötsligt bara försvann. Stora sjok av ångest skjölde över mig och samtidigt sjönk verkligheten bort och jag upplevde att jag höll på att lätta från jordens yta. Känslan var så stark att jag klamrade fast mig runt en pelare. Insekter tog sig in i min kropp. Jag rusade ut och såg ingenting, solen hade blivit till en förintande klot och brände sig rakt in i min hud. Det var som jag saknade kropp. När jag kom hem lade jag mig i badkaret och kände bara hur kroppen inte längre var min. Bilder och tankar passerade utan uppehåll och jag var död och skulle aldrig mer vakna.

Om det var samma dag eller dagen efter minns jag inte men en kompis tyckte att jag skulle söka hjälp så jag äkte upp till sjukhuset. Hon berättade senare att jag hade varit mycket osammanhängande och bara pratat om insekter och att en djävul var ute efter mig för att förinta mig. Jag blev omedelbart inlagd. Detta hände i Lund efter en termins studier.
Mer
3 år 4 månader sedan #1305624 av björk
Jag hade mycket dom "svalkande" pauserna i Hand-Bolls Vm.
När dom gjorde spex. Förstår inte att det kan va så stor tröst.
Men det minns jag "svalkande pauser där på Tv på handbolls vm......
När jag läste kalle ankas pocket hade jag tid loop men jag var inte
jag vågade inte berätta för min Mor för smittorisken.
smitta henne med en tids-loop.
Likadant när jag spelad snowboarding spel.
Denna Tids-Loop.
Sen fantiserade jag om hur de vore om man kunde skena iväg.
Out of bound fritt. En förlösande känsla alltså. Att utforska trakterna menar jag
Som vore hypotetiskt sätt upplagt sså,
Men man kan endast sträva till en viss gräns.

JAg fick kanel snäcka efter jag promenerat
Stör mig de hade guld spray bättre med silver men jag grämde
en del av mig att de hade endast i guld, cd -ställ.
Zlatko bor där vi hade Fighter sandsäck.
Den sitter extrem fogad. Bjarne fick den.
Men skruven sitter fogad hos zlatko.....
Om Bjarne hushåller eller förvarar den...
jkob..
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 4 månader sedan #1305634 av Fantasio
Jag minns att på en av ronderna, skulle tro den första, fick frågan om jag hörde saker. Läkaren var även nyfiken på mitt drickande. Jag började röka o dricka mycket ett par år innan sjukdomen bröt ut.