Så var våra första inläggningar

Mer
3 år 4 månader sedan #1305769 av krokus
Min första inläggning var efter ett självmordsförsök under psykos. Jag minns att jag fick Imovane till natten, och att mina ben blev spagetti när jag borstade tänderna.

Dagen därpå ville jag inte kliva upp och en sjuksköterska tittade på mig genom fönstret i dörren.

Sedan var det dags för samtal med psykiatern och jag lyckades prata mig till att bli utskriven och få åka hem. Jag sa att jag ville hem och se på filmen "Planet Terror".
Mer
3 år 4 månader sedan #1305802 av Slyngelsnubben
Hade rökt ordentligt med gräs och käkat ritalin var uppe i varv tre dagar i sträck sen körde min pappa mig till akuten och jag fick lpt.
Mer
3 år 4 månader sedan #1305881 av Snurre
Jag hade rökt cannabis varje dag i två år. Åkte fast och slutade tvärt med rökat vilket ledde till sömnbrist och att alla tankar spårade ur efter att hjärnan varit bedövad i ett par år. Kommer inte ihåg så jättemycket av tiden jag var inlagd, men det var nog två månader ungefär.
Mer
3 år 4 månader sedan #1305944 av 1Dave
Hade jäktat runt på jobbet i nått halvår. Mådde egentligen riktigt bra under den tiden men hade svårt att sova det sista. Det var väl de runt omkring som reagerade och fick mig att uppsöka vården.
Det var när jag började läsa bipacksedlarna för medicinen de skrev ut som jag såg att en biverkning var plötslig död. Blev totalparanoid och trodde de ville ha ihjäl mig. Blev sämre och sämre och tillslut inlagd.

/Dave
Mer
3 år 4 månader sedan #1305951 av notwoodstock
Det påstods ju vara ”förvaring” förr. Jag blev sjuk på 1980-talet.
Mer
3 år 4 månader sedan #1305960 av björk
Jag minns Lars. Och hen köpte Keff högtalare.
Hade en BMW motorcykel.
Oxå hade han jobbat på Råby.
Men hen hyste en förkärlek till begagnat.

När jag sa nu står polisen där utanför.
Så la han av en skratt salva på 10 minuter.
Det var ngn rymnings filur. Som han Snappade upp i farten.
Det blev lite till det sämre.
Vi kastade prick med snöbollar på olika piedestaler och liknande..