Kränkningar vanliga inom psykiatrin

Mer
16 år 10 månader sedan #79867 av Geta
Det som jag tycker är jobbigt inom psykiatrivården, är att en del personal gärna är något provocerande.
Ibland kan man misstänka, att de vill ha bråk och stök.
Det finns trots allt personer som är stridslystna och har tråkigt när det blir för harmoniskt.
Det kan lika ofta vara personalen som sätter igång bråk, som det är patienterna som är inledande.
Som patient nära till sammanbrott så är det då inte lätt att ha is i magen.
  • Ready
  • Besökare
  • Besökare
16 år 10 månader sedan #79869 av Ready
Svar från Ready i ämnet Kränkningar vanliga inom psykiatrin

Geta skrev: Det som jag tycker är jobbigt inom psykiatrivården, är att en del personal gärna är något provocerande.
Ibland kan man misstänka, att de vill ha bråk och stök.
Det finns trots allt personer som är stridslystna och har tråkigt när det blir för harmoniskt.
Det kan lika ofta vara personalen som sätter igång bråk, som det är patienterna som är inledande.
Som patient nära till sammanbrott så är det då inte lätt att ha is i magen.


Det bästa sättet att komma till rätta med det problemet enligt mig är att vända sig till avdelningschefen och tala om att du inte får ett korrekt bemötande av personen i fråga. Då erbjuder sig chefen ofta att tala med personen i personalen som betett sig illa och då brukar dem ändra sig ganska snabbt, förmodligen därför att patienten handlat enligt reglementet.
  • Besökare
  • Besökare
16 år 10 månader sedan #79870 av
visst!
att dom lyssnar på patienterna i en sådan fråga... :evil: //tanne
Mer
16 år 10 månader sedan #80123 av tryskey
sista repotaget var idag, finns att lyssna på under "Den slutna psykvården", datum 29/6:
www.sr.se/cgi-bin/p1/program/ind ... ramID=1637

Jag var ju med där och debatterade, som ni kanske gissar när ni hör debatten (några av er känner ju till lite av min historia).
Skötte jag mig ok? Svårt med direktsändning... :rolleyes:
Mer
16 år 10 månader sedan #80514 av Skötaren
Du skötte dig jättebra!
Mer
16 år 10 månader sedan #80520 av tryskey
tack! :D