Hur fick du reda på din diagnos?

  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
14 år 6 månader sedan #248142 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Hur fick du reda på din diagnos?
Jag tror jag fick reda på min senaste diagnos genom att jag bad om att få läsa mina journalanteckningar.
Mer
14 år 6 månader sedan #248144 av idefix
Min behandlingsgrupp på psykosteamet kallade till möte med mig och mina föräldrar, och då berättade om min diagnos. Inte kul att få, måste jag säga.
Mer
14 år 6 månader sedan #248145 av Tonic
Jag fick veta efter långa och jobbiga tester. Dvs de här 4 som står med till försäkringskassan.
Men resten har jag läst i journalen... då skulle jag väl ha sammanlagt minst 20st diagnoser.
Mer
14 år 6 månader sedan #248151 av mopa
Vet inte precis, men jag fick min diagnos när jag låg inne. Ville inte acceptera den i början.
Mer
14 år 6 månader sedan #248156 av Bitte
Första gången jag kom i kontakt med min sjukdom på papper var när jag råkade läsa min journal för många herrans år sen, där stod det schizofreni ?. Jag blev helt vansinnig och skällde ut läkaren för jag var minsann inte psykiskt sjuk utan jag var somatisk sjuk. Jag gick aldrig till den läkaren igen och jag mådde pyton, men sjuk var jag inte.Tiden gick och jag mådde bara sämre och sämre. Men så besökte jag en annan läkare ej psykiatriker för en åkomma jag fick och väl där övertalade han mig att jag skulle uppsöka psykiatrin via remiss. Och på den vägen är det och jag har haft stor hjälp utav psykiatrin för utan dom hade jag nog inte levt idag. Min dåvarande läkare hjälpte mig att förstå att jag var sjuk och det var tungt att bära ibörjan men nu tycker jag det är en lättnad att se sjukdomen. Man kan checka av sina symtom själv vilket var en hel omöjlighet förut.
  • tsara
  • Besökare
  • Besökare
14 år 6 månader sedan #248213 av tsara
Svar från tsara i ämnet Hur fick du reda på din diagnos?
är det inte lite märkligt att man som patient inte informeras om vilka diagnoser som har ställts på en? om de har diagnosticerat mig som manisk t.ex. vill jag gärna veta det av dem direkt och av att jag råkar titta i min journal.

de vrkar ha misstänkt mani, psykos schizofgreni jag tror också de misstänker borderline. de misstänker allting.