Psykosis

Mer
10 år 5 månader sedan #627652 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Psykosis
Rösterna kan driva en långt, man gör vad man kan för att skydda sig och andra. Men, någonstans går en gräns och då har rösterna hotat för sista gången och man gör aldrig mer som de säger. Då, går man rakt emot dem och om man kunde skulle man egenhändigt kasta ut dem!!!

Bara det att det låter sig inte enkelt göras, rena tortyren med andra ord! Man får ta till strategier och knep som är individuella för varje människa för att hjälpligt klara sig.

När de kommer med hot och annat och säger åt en att skada någon annan, då har de gått på tok för långt!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 5 månader sedan #627727 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Psykosis

Nissegossen skrev: När de kommer med hot och annat och säger åt en att skada någon annan, då har de gått på tok för långt!


Man bör nog tala med sin läkare om man har sådana röster. En del självmord kan nog orsakats av att man följt uppmaningen av sådana röster. En färsk undersökning tyder dock på att kommenderande röster inte leder till våld. Det kan ju delvist kanske bero att de flesta lever ensamma och inte har någon att vara våldsam mot.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
10 år 5 månader sedan #627731 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Psykosis
Ja, kan det vara så, att om vi lever ihop med ngn, att man kan bli en kvinnomisshandlare? Men, jag tror vi snarare är lite känslokalla? Jag märkte igår, att jag inte har mycket att referera till när jag pratar i grupp med enbart kvinnor, jag kan komma med god dag yxskaft.

Vars är världen på väg?
Mer
10 år 5 månader sedan #627736 av killergirl
Svar från killergirl i ämnet Psykosis
Jag har ofta hotfulla röster...Som befaller mig att göra saker..hotar om att mina nära o kära skall dö osv...vissa saker vill jag ej ens upprepa...Har varit en hårsmån ifrån att skada en ..som dom befallde mig att göra för typ 10 år sedan..Tänk om jag hade lyckats var hade jag varit idag?? inlåst..död..hemska tanke..och jag skadar ju inte ens en fluga i vanliga fall...Har dock lärt mig med åren att ej falla för befallningarna men det är svårt ibland..Man lär sig nog knep..som typ försöka ignorera dom sätta på hörlurar med hög musik osv.