vad?

Mer
18 år 2 månader sedan #33013 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet vad?
Jag tycker definitivt att du skall kontakta läkare för att få medicin mot sömnlösheten. Det finns ju många olika sömnmedel att pröva. Jag brukar sova bäst när jag ligger i sovsäck för det blir så varmt och skönt då och jag sover mycket längre. Vilka mediciner har du fått mot dina besvär?
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #33160 av
Svar från i ämnet vad?
jag har fått propavan, och stilnoct. men stilnoct gjorde mig helt knäpp. fick imovane istället. men nu försöker jag sova utan denna...det hjälper inte med imovane heller. jag blir liksom inte trött...kan det vara något fel i hjärnan som gör att man inte blir trött?? jag har hört att schizofrena människor kan vara vakna dygnet runt...vad blir det för"fel" i huvudet när det blir så att inte ens sömnmedicin hjälper för att få en sömnig??
vad är det för tankar jag har på nätterna ?? verkliga tankar, många tankar/drömmar om att jag blir jagad. när jag "vaknar" vet jag inte om det är sant eller falskt. vet liksom inte vad som tillhör den riktiga "verkligheten" . kan under dagen få förnimmelser om vad jag "drömt/tänkt" på natten....obehagligt...
  • lotta
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #33162 av lotta
Svar från lotta i ämnet vad?
stilnoct gjorde mig också knasig. Jag gick i sömnen och gjorde dem mest konstiga sakerna.
En gång sov min hjärna bara delvis och jag satte igång och städa mitt i natten
Omkring mig började saker att röra på sig men jag förstod att det var stilnocten som slagit fel.

Det måste finnas andra alternativ för dig. Får man inte en konstig smak i munnen av dem också, har jag för mig
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #33164 av
Svar från i ämnet vad?
jo det smakar liksom lite järn eller vad man ska säga...men dessa tankar har jag även med eller utan sömntabletter, jobbigt....
  • lotta
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #33167 av lotta
Svar från lotta i ämnet vad?
Det låter jobbigt. Du har inte tagit för många sömntabletter kvällen innan och därför går i någon sorts dvala och "drömtillstånd" dagen efter . Hoppas du får ordning på det hela
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #33189 av
Svar från i ämnet vad?
Stilnoct ska användas med försiktighet längre perioder.
Jag tror en kombination mellan en svag dos (5mg) stilnoct och 10 mg nitrazepam kan hjälpa.
Eventuellt full dos rohypnol + 5 mg stilnoct.
Personligen somnar jag inte av benzon men den är bra nersegande.
Tar man en stil noct till så ...

Jag vill rekommendera alla som får 10 mg stilnoct att halvera dosen och se om det fungerar. Man kan även överväga en mindre dos lugnande till den.
Är du känslig för benzo ta ngt av de ..ja..andra, atarax, theralen, lergigan whatever.

Det verkar som att ingen riktigt förstår stil nocs funktionssätt.
Den "öppnar ett sömnfönster"
Om du inte kan kliva in i det så...
Eller om du vaknar...