Återfall?

Mer
9 år 3 månader sedan #713986 av Supernovan
Återfall? skapades av Supernovan
Det är 3mån sen jag började med Abilify. Börjar känna overklighetskänslor igen och har hört röster för någon dag sedan (dom försvann helt av medicinen). Bör jag kolla upp det eller är det inget att oroa sig för? Kanske dosen som måste ändras?
Mer
9 år 3 månader sedan #714004 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Återfall?
Prata med din läkare om det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 3 månader sedan #714203 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Återfall?
Ofta innan ett återfall börjar sömnen att krångla. Man kan vända på dygnet och vara mycket aktiv på dagarna. Ofta börjar återfallen på samma sätt för en individ.

Det finns ett test, som visar om man har risk för återfall i psykos på Viska:
www.viska.se/index.php/aterfallstestet

Läs mer här:
www.viska.se/index.php/sjalvhjal ... a-aterfall
Mer
9 år 3 månader sedan #715770 av Fragile80
Svar från Fragile80 i ämnet Återfall?
Alltså, det kan faktiskt bero på Abilifyen också, när jag fick det för nåt år sen, som tilläggsmedicin, blev jag jättekonstig. Fick dödsångest för att gå ut för jag var övertygad om att nån skulle våldta mig, slå ner mig eller att jag bara skulle ramla ihop. Samt fick jag dödsångest när jag skulle sova, trodde jag skulle dö i sömnen. Sen kunde jag titta på min arm och inte fatta att den var min, jag tog på mig på armarna men de kändes inte som mina.
När jag slutade med Abilifyen och det gått ett tag försvann mina upplevelser.
Mer
9 år 3 månader sedan #715772 av Supernovan
Svar från Supernovan i ämnet Återfall?

Fragile80 skrev: Fick dödsångest för att gå ut för jag var övertygad om att nån skulle våldta mig, slå ner mig eller att jag bara skulle ramla ihop. Samt fick jag dödsångest när jag skulle sova, trodde jag skulle dö i sömnen.


Jag har dödsångest, så fort jag känner ett litet tryck över bröstet eller att det gör lite ont så känns det som att jag inte kan andas, speciellt när jag äter, och jag måste börja tänka "andas andas" för det går som inte automatiskt.. Så tror jag då att jag i det ögonblicket kommer dö. Skitskumt.
Mer
9 år 3 månader sedan #715773 av Fragile80
Svar från Fragile80 i ämnet Återfall?
Jobbigt supernovan :kram