Återfall?

Mer
9 år 3 månader sedan #716526 av Supernovan
Svar från Supernovan i ämnet Återfall?
Nej jag har inte fått kontakt. Dom skulle skicka remiss för sisådär några veckor sedan..
Mer
9 år 3 månader sedan #716591 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Återfall?

Supernovan skrev: Det är 3mån sen jag började med Abilify. Börjar känna overklighetskänslor igen och har hört röster för någon dag sedan (dom försvann helt av medicinen). Bör jag kolla upp det eller är det inget att oroa sig för? Kanske dosen som måste ändras?


Overklighetskänslor är inte direkt kopplade till psykos utan kan förekomma vid ångest också. Det verkar som om du har ångest också, som liknar panikångest. Ångest och stress kan också trigga röster. En liten grupp får ökad ångest av Abilify, men å andra sidan läkemedelsbiverkningar brukar komma nästan direkt och inte senare. Du kan ju försöka minska på stressen och ångesten med andningsövningar eller avslappningsövningar om du nu inte har någon ångestdämpande medicin.

www.viska.se/index.php/sjalvhjal ... mot-angest

www.viska.se/index.php/sjalvhjal ... gsovningar
Mer
9 år 3 månader sedan #716720 av Supernovan
Svar från Supernovan i ämnet Återfall?
Hörde just en röst som sa "mörda henne". Hjälp vad ska jag göra jag är rädd att jag gör nåt jag kommer ångra :neutral:
Mer
9 år 3 månader sedan #716723 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Återfall?
Det låter inte bra, Supernovan. Jag blev tillsagd att ta med mig kniv till ett ställe, men berättade för vården. Då blev det PIVA, men jag är glad att jag inte skadade någon. Be om hjälp.
Mer
9 år 3 månader sedan #716724 av Supernovan
Svar från Supernovan i ämnet Återfall?
Synd att närmsta vård är 40 mil härifrån, annars har jag väl fått bli inlagd eller nå
Mer
9 år 3 månader sedan #716725 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Återfall?
Åh, vad jobbigt, Supernovan. Hade jag varit kristen hade jag bett för dig, nu kan jag bara hålla tummarna och hoppas att det lättar för dig.