Vanföreställningssyndrom

  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #35098 av
Svar från i ämnet Vanföreställningssyndrom
Hej igen...det var Anki som svarade ovan. Glömde logga in :)/Anki
Mer
18 år 1 månad sedan #35105 av maya
Svar från maya i ämnet Vanföreställningssyndrom

Gäst skrev: Vilka negativa effekter har Risperdal Anki (eller någon annan)?


När jag hade risperdal var jag ganska avtrubbad jag också. Blev liksom "ingen", hade inte längre några åsikter om något, visste inte vad jag ville eller tyckte. Bara fanns till utan att finnas. Fysiskt så kröp det i benen så mkt att jag ibland inte kunde vara stilla - värst på nätterna. Fick konstiga ryckningar i ansiktet och händerna - har efteråt att det kallas "ofrivilliga ansiktsrörelser". Var hela tiden tvungen att vara i rörelse så att det inte skulle märkas så mycket. Hade dock ganska hög dos. kanske inte lika mkt om man äter mindre. Gick upp i vikt också men inte lika mycket som när jag bytte till Zyprexa.
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #35106 av
Svar från i ämnet Vanföreställningssyndrom
Shit ... Så där har jag det utan medecinering, det som ni beskriver som bieffekter. Va fan ska jag göra åt det? Då hjälper ju inte neuroleptika!
Mer
18 år 1 månad sedan #35109 av Anki
Svar från Anki i ämnet Vanföreställningssyndrom
Var glad att du slipper äta neuroleptika om du inte behöver det! Har du haft några psykossymptom?
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #35113 av
Svar från i ämnet Vanföreställningssyndrom
Jajamen, så det räcker och blir över. Har nyligen börjat äta Risperdal. Och har en fullständigt kaotiskt tillvaro, 0 koll på verkligheten + de saker ni beskriver som biverkningar. Att vara avtrubbad och själlös, har ryckningar och krypningar överallt. Och den värsta deprisionen jag överhuvudtaget tror är möjlig. Så jobbig att jag bara kan skratta glädjelöst över eländet. Hade ju varit sådär kul om Risperdalen förvärrar "biverkningarna" ännu mer. Det e fan mer än vad som tåls. (som att den gränsen inte passerades för längesedan) :rolleyes:
Mer
18 år 1 månad sedan #35115 av Anki
Svar från Anki i ämnet Vanföreställningssyndrom
Gäst, för mig dröjde det 1 1/2 månad innan jag blev symptomfri från psykosen jag dragit på i flera år....Jag får injektioner var 14:e dag vilket motsvarar ca 1,7 mg Risperdal.

Eftersom jag mår så dåligt på Risperdal har jag börjat med Abilify också. Tycker att jag mår bättre....Kanske något för dig?