Hur allvarliga hallucinationer har du?

Mer
8 år 9 månader sedan #753554 av Geta
För att minska på ångest hjälper det att isolera sig. Men hur mycket isolering är nyttig?
Mer
8 år 9 månader sedan #753582 av Utomjordingen

Kiwi skrev: Utomjodingen:

Hjalper det om du pratar om de,t sa du inte har allt for dig sjalv? Jag tror att ens hjarna expanderar nar du hanterar roster du hor som ingen annan hor, dina egna tankar och alla ljud och roster som existerar i omgivningen. Jag tror att det kan branna ut en.


Jag är här på Viska och ventilerar! Min kvinna skulle inte orka ständigt höra alla min knäppa tankar om röster som blir bland annat till vanföreställning.
Mer
8 år 9 månader sedan #753906 av Admin1
Isolering och mindre sinnesintryck är bra när hjärnan är överbelastad t.ex när man är psykosnära. I sådana lägen kan effekten vara mycket bra. Annars är det nog inte bra och kan öka risken för depression.
Mer
8 år 9 månader sedan #753923 av Nissegossen
Har hallisar men är varken deppad eller har ångest. Till slut blir även berget jämnt om det slipas tillräckligt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • cholowiz13
  • Besökare
  • Besökare
8 år 9 månader sedan #754069 av cholowiz13
Svar från cholowiz13 i ämnet Hur allvarliga hallucinationer har du?
Jag tror att min hjärnan ofta är överbelastad, med tanke på att hur min tinnitus ibland är som jag står 1 meter ifrån en helikopter. Annars är min tinnitus oftast relativt tyst (ingenting jag tänker på).
Mer
8 år 9 månader sedan #754080 av JARL
Jag brukar få ett slags tunnelseende när jag är ute. Det är jädrans jobbigt. Det är som att man ser allt på en gång, utan filter. Det går oftast över om jag är själv i mitt rum ett tag.